Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Využití vláknobetonu pro segmentová ostění tunelů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F11%3A00188614" target="_blank" >RIV/68407700:21110/11:00188614 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Využití vláknobetonu pro segmentová ostění tunelů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V současné době probíhá v České republice příprava výstavby několika dopravních tunelů předpokládajících mechanizovanou ražbu pomocí moderních plnoprofilových tunelovacích strojů. V nejpokročilejším stádiu příprav je prodloužení trasy A pražského metra,kde bude mechanizovaná ražba zahájena v roce 2011, výroba prefabrikovaných železobetonových segmentů byla zahájena koncem roku 2010. V souvislosti s daným projektem je v současnosti prověřována možnost využití vláknobetonu pro výrobu segmentů. Využítí vláknobetonu pro segmentová ostění již bylo ověřeno na některých projektech. Převážně se jednalo o tunely menších profilů (vodovodní, plynovodní či teplovodní tunely), v některých případech šlo o úseky metra (Londýn, Barcelona, Neapol). Rozsáhlejší využitívláknobetonových dílců bylo na tunelech pro vysokorychlostní železnici Paříž - Londýn. V rámci propojení Eurotunelu s Londýnem (projekt CTRL) bylo v Anglii pomocí TBM postaveno 2 x 24 km jednokolejných tunelů, jejichž prefabrikované ostě

  • Název v anglickém jazyce

    Use of Steel Fibre Reinforced Concrete for the Segmental Lining of Tunnels

  • Popis výsledku anglicky

    A preparation of several transport tunnels with proposed mechanical excavation using TBMs is currently ongoing in the Czech Republic. The most advanced is construction of the Prague's metro line A extension, where TBM excavation will start in 2011, generation of segments for the tunnel lining started in 2010. Evaluation of the use of steel fibre reinforced concrete (SFRC) segments is ongoing in connection with this project. The use of SFRC segments was verified on several projects. This technology was used mostly on small-diameter tunnels (water and gas tunnels, sewers, etc.), in some cases it was used for metro (London, Barcelona, Naples). More extensive use of SFRC segments was applied on Channel Tunnel Rail Link (CTRL) in the United Kingdom, where 2x 24 km of single-track tunnels were constructed using SFRC segments without steel bars. The paper discusses existing experience with mentioned type of the tunnel lining.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JN - Stavebnictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP104%2F10%2F2023" target="_blank" >GAP104/10/2023: Vývoj a ověření vlastností vláknobetonu splňujícího současné požadavky pro prefabrikovaná ostění dopravních tunelů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Geotechnické problémy líniových stavieb

  • ISBN

    978-80-227-3504-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    1

  • Strana od-do

    78

  • Název nakladatele

    STU v Bratislave

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Místo konání akce

    Bratislava

  • Datum konání akce

    30. 5. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku