Využití vláknobetonu pro segmentová ostění tunelů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F11%3A00188614" target="_blank" >RIV/68407700:21110/11:00188614 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Využití vláknobetonu pro segmentová ostění tunelů
Popis výsledku v původním jazyce
V současné době probíhá v České republice příprava výstavby několika dopravních tunelů předpokládajících mechanizovanou ražbu pomocí moderních plnoprofilových tunelovacích strojů. V nejpokročilejším stádiu příprav je prodloužení trasy A pražského metra,kde bude mechanizovaná ražba zahájena v roce 2011, výroba prefabrikovaných železobetonových segmentů byla zahájena koncem roku 2010. V souvislosti s daným projektem je v současnosti prověřována možnost využití vláknobetonu pro výrobu segmentů. Využítí vláknobetonu pro segmentová ostění již bylo ověřeno na některých projektech. Převážně se jednalo o tunely menších profilů (vodovodní, plynovodní či teplovodní tunely), v některých případech šlo o úseky metra (Londýn, Barcelona, Neapol). Rozsáhlejší využitívláknobetonových dílců bylo na tunelech pro vysokorychlostní železnici Paříž - Londýn. V rámci propojení Eurotunelu s Londýnem (projekt CTRL) bylo v Anglii pomocí TBM postaveno 2 x 24 km jednokolejných tunelů, jejichž prefabrikované ostě
Název v anglickém jazyce
Use of Steel Fibre Reinforced Concrete for the Segmental Lining of Tunnels
Popis výsledku anglicky
A preparation of several transport tunnels with proposed mechanical excavation using TBMs is currently ongoing in the Czech Republic. The most advanced is construction of the Prague's metro line A extension, where TBM excavation will start in 2011, generation of segments for the tunnel lining started in 2010. Evaluation of the use of steel fibre reinforced concrete (SFRC) segments is ongoing in connection with this project. The use of SFRC segments was verified on several projects. This technology was used mostly on small-diameter tunnels (water and gas tunnels, sewers, etc.), in some cases it was used for metro (London, Barcelona, Naples). More extensive use of SFRC segments was applied on Channel Tunnel Rail Link (CTRL) in the United Kingdom, where 2x 24 km of single-track tunnels were constructed using SFRC segments without steel bars. The paper discusses existing experience with mentioned type of the tunnel lining.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JN - Stavebnictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP104%2F10%2F2023" target="_blank" >GAP104/10/2023: Vývoj a ověření vlastností vláknobetonu splňujícího současné požadavky pro prefabrikovaná ostění dopravních tunelů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Geotechnické problémy líniových stavieb
ISBN
978-80-227-3504-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
1
Strana od-do
78
Název nakladatele
STU v Bratislave
Místo vydání
Bratislava
Místo konání akce
Bratislava
Datum konání akce
30. 5. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—