DOBA ZDRŽENÍ NA KŘIŽOVATKÁCH ŘÍZENÝCH POMOCÍ SSZ V DOBÁCH NÍZKÝCH INTENZIT DOPRAVY
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F13%3A00209522" target="_blank" >RIV/68407700:21110/13:00209522 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
DOBA ZDRŽENÍ NA KŘIŽOVATKÁCH ŘÍZENÝCH POMOCÍ SSZ V DOBÁCH NÍZKÝCH INTENZIT DOPRAVY
Popis výsledku v původním jazyce
Článek se zabývá jednak ověřením funkčnosti různých způsobů stanovení doby zdržení vozidel na vjezdu do křižovatky se světelným signalizačním zařízením (SSZ) a dále pak srovnáním doby zdržení vozidel před a po vypnutí SSZ do blikající žluté při nízkých intenzitách provozu. Ke stanovení doby zdržení vozidel byla použita metodika HCM (metoda zaznamenávání délky fronty v pevně stanovených krocích), která byla srovnána s metodikou TP 235 a metodou přímého měření zdržení každého vozidla stopkami. Pro ověřenía porovnání byly sledovány různé dopravní pohyby v křižovatce v několika lokalitách.
Název v anglickém jazyce
DELAY OF SIGNALIZED INTERSECTIONS IN PERIODS OF LOW TRAFFIC INTENSITY
Popis výsledku anglicky
The article evaluates the functionality of different methods for determining delay of vehicles at signalized intersections. Subsequently, it compares the delay of vehicles when traffic lights are working to the delay when traffic lights are switched offto flashing yellow light at low traffic intensity. HCM methodology (this methodology records queue lengths in prescribed steps) was used to determine the delay, it was then compared to TP 235 methodology and to direct measurement of each vehicle delay with a stopwatch. In order to perform the evaluation and comparison different traffic movements at intersections were monitored in several locations.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TA03030046" target="_blank" >TA03030046: Optimalizace provozní doby SSZ v závislosti na intenzitách v obdobích mimo dopravní špičky</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
RDIT 2013 - Research, Development and Innovation in Transport
ISBN
978-80-248-3237-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
39-43
Název nakladatele
VŠB - Technická univerzita Ostrava
Místo vydání
Ostrava
Místo konání akce
Vysoké Mýto
Datum konání akce
31. 10. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—