Determination of the effect of intersection control mode on vehicle delay times
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F14%3A00227933" target="_blank" >RIV/68407700:21110/14:00227933 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Determination of the effect of intersection control mode on vehicle delay times
Popis výsledku v původním jazyce
The article deals with the determination of the effect of intersection control modes on vehicle delay times, or with the differences arising from the use of different control modes of traffic lights at low traffic volumes. It describes the methods used in the Czech Republic, and makes a brief comparison with neighbouring countries.In the second part of the article, vehicle delay times on traffic lights are determined using different methodologies and compared with reality. The HCM methodology (method ofrecording queue lengths in firmly fixed steps) was used and compared with the TP 235 Czech methodology for the calculation of delays and the method of direct measurement of each vehicle delay by a stopwatch. The results are in good agreement; considerable differences occur only in cases where more complex movements are involved (left turn in combination with giving priority to straight direction traffic). Furthermore, based on traffic surveys, vehicle delay times were determined and com
Název v anglickém jazyce
Determination of the effect of intersection control mode on vehicle delay times
Popis výsledku anglicky
The article deals with the determination of the effect of intersection control modes on vehicle delay times, or with the differences arising from the use of different control modes of traffic lights at low traffic volumes. It describes the methods used in the Czech Republic, and makes a brief comparison with neighbouring countries.In the second part of the article, vehicle delay times on traffic lights are determined using different methodologies and compared with reality. The HCM methodology (method ofrecording queue lengths in firmly fixed steps) was used and compared with the TP 235 Czech methodology for the calculation of delays and the method of direct measurement of each vehicle delay by a stopwatch. The results are in good agreement; considerable differences occur only in cases where more complex movements are involved (left turn in combination with giving priority to straight direction traffic). Furthermore, based on traffic surveys, vehicle delay times were determined and com
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TA03030046" target="_blank" >TA03030046: Optimalizace provozní doby SSZ v závislosti na intenzitách v obdobích mimo dopravní špičky</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Road and Rail Infrastructure III
ISBN
—
ISSN
1848-9842
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
249-255
Název nakladatele
University of Zagreb, Faculty of Civil Engineering
Místo vydání
Zagreb
Místo konání akce
Split
Datum konání akce
28. 4. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—