Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Influence of selected test parameters on measured values during the MSCR test

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F17%3A00313997" target="_blank" >RIV/68407700:21110/17:00313997 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://iopscience.iop.org/article/10.1088/1757-899X/236/1/012016" target="_blank" >http://iopscience.iop.org/article/10.1088/1757-899X/236/1/012016</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1088/1757-899X/236/1/012016" target="_blank" >10.1088/1757-899X/236/1/012016</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Influence of selected test parameters on measured values during the MSCR test

  • Popis výsledku v původním jazyce

    One of today's most commonly used test on a Dynamic Shear Rheometer (DSR) is the Multiple Stress Creep Recovery (MSCR) test. The test is described in the standard EN 16659, which is valid in the Czech Republic since October 2016. The principle of the test is based on repeated loading and recovering of a bitumen sample, according to which it is possible to determine the percentage of elastic recovery (R) and non-recoverable creep compliance (Jnr) of the bituminous binder. This method has been recently promoted as the most suitable test for assessing the resistance of bituminous binders to permanent deformation. The test is performed at higher temperatures and is particularly suitable for modified bituminous binders. The paper deals with the comparison of the different input parameters set on the DSR device - different levels of stress, temperature of test, the geometry of the measuring device and also a comparison of the results for a different number of loading cycles. The research study was focused mainly on modified bituminous binders, but to compare the MSCR test it is performed even with conventional paving grade binders.

  • Název v anglickém jazyce

    Influence of selected test parameters on measured values during the MSCR test

  • Popis výsledku anglicky

    One of today's most commonly used test on a Dynamic Shear Rheometer (DSR) is the Multiple Stress Creep Recovery (MSCR) test. The test is described in the standard EN 16659, which is valid in the Czech Republic since October 2016. The principle of the test is based on repeated loading and recovering of a bitumen sample, according to which it is possible to determine the percentage of elastic recovery (R) and non-recoverable creep compliance (Jnr) of the bituminous binder. This method has been recently promoted as the most suitable test for assessing the resistance of bituminous binders to permanent deformation. The test is performed at higher temperatures and is particularly suitable for modified bituminous binders. The paper deals with the comparison of the different input parameters set on the DSR device - different levels of stress, temperature of test, the geometry of the measuring device and also a comparison of the results for a different number of loading cycles. The research study was focused mainly on modified bituminous binders, but to compare the MSCR test it is performed even with conventional paving grade binders.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centrum pro efektivní a udržitelnou dopravní infrastrukturu (CESTI)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Building up Efficient and Sustainable Transport Infrastructure 2017 (BESTInfra2017)

  • ISBN

  • ISSN

    1757-8981

  • e-ISSN

    1757-899X

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    IOP Publishing Ltd

  • Místo vydání

    Bristol

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    20. 9. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000417428700016