Vliv vybraných vstupních parametrů na naměřené hodnoty zkoušky MSCR
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F18%3A00321277" target="_blank" >RIV/68407700:21110/18:00321277 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vliv vybraných vstupních parametrů na naměřené hodnoty zkoušky MSCR
Popis výsledku v původním jazyce
Vhodnou zkouškou pro posuzování odolnosti asfaltových pojiv proti trvalým deformacím je Multiple Stress Creep and Recovery (MSCR) test. Jedná se o jednu z dnes nejčastěji využívaných zkoušek na DSR, protože vhodným způsobem popisuje nelineární viskoelastické chování asfaltového pojiva. Zkouška se provádí při vyšších provozních teplotách a je vhodná zejména pro modifikovaná asfaltová pojiva. Metoda je popsána v normě ČSN EN 16659, která je v České republice platná od října 2016. Podstatou metody je vícenásobné zatížení a relaxace vzorku, na základě kterého se určí procentuální hodnota elastického zotavení a nevratná smyková poddajnost Jnr asfaltového pojiva. Příspěvek se věnuje posouzení vlivu různých vstupních parametrů nastavených na přístroji DSR – tři vybrané úrovně napětí, dvě teploty provádění zkoušky a rozdílná geometrie měřicího přístroje. V článku jsou také porovnány výsledky pro různý počet zatěžovacích cyklů.
Název v anglickém jazyce
Impact of selected input parameters on measured values from the MSCR test
Popis výsledku anglicky
Multiple Stress Creep and Recovery (MSCR) test is a suitable test for assessing the resistance of bituminous binders to permanent deformation. This is one of the most frequently used tests on DSR because it describes in a suitable way the nonlinear viscoelastic behavior of the bituminous binder. The test is performed at higher temperatures and is particularly suitable for modified bituminous binders. The method is described in the standard ČSN EN 16659, which is valid in the Czech Republic since October 2016. The principle of the test is based on multiple loading and recovering of the sample, which determines the percentage of elastic recovery and non-recoverable creep compliance Jnr of the bituminous binder. The paper deals with the assessment of the influence of the different input parameters set on the DSR device - three selected stress levels, two test temperatures and a different geometry of the measuring device. The article also compares different number of loading cycles.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
20101 - Civil engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centrum pro efektivní a udržitelnou dopravní infrastrukturu (CESTI)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů