Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Porovnání naměřených hodnot při zkoušce MSCR v závislosti na vybraných vstupních parametrech

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F17%3A00318337" target="_blank" >RIV/68407700:21110/17:00318337 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Porovnání naměřených hodnot při zkoušce MSCR v závislosti na vybraných vstupních parametrech

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Vhodnou zkouškou pro posuzování odolnosti asfaltových pojiv proti trvalým deformacím je Multiple Stress Creep and Recovery (MSCR) test. Jedná se o jednu z dnes nejčastěji využívaných zkoušek na DSR, protože vhodným způsobem popisuje nelineární viskoelastické chování asfaltového pojiva. Zkouška se provádí při vyšších provozních teplotách a je vhodná zejména pro modifikovaná asfaltová pojiva. Metoda je popsána v normě ČSN EN 16659, která je v České republice platná od října 2016. Podstatou metody je vícenásobné zatížení a relaxace vzorku, na základě kterého se určí procentuální hodnota elastického zotavení a nevratná smyková poddajnost Jnr asfaltového pojiva. Příspěvek se věnuje posouzení vlivu různých vstupních parametrů nastavených na přístroji DSR – tři vybrané úrovně napětí, dvě teploty provádění zkoušky a rozdílná geometrie měřicího přístroje. V článku jsou také porovnány výsledky pro různý počet zatěžovacích cyklů.

  • Název v anglickém jazyce

    Comparison of measured values of the MSCR test, depending on the selected test parameters

  • Popis výsledku anglicky

    A Multiple Stress Creep and Recovery (MSCR) test is a suitable test for assessing the resistance of bituminous binders to permanent deformation. This is one of the most frequently used tests on DSR because it describes in a suitable way the nonlinear viscoelastic behavior of the bituminous binder. The test is performed at higher temperatures and is particularly suitable for modified bituminous binders. The method is described in the standard ČSN EN 16659, which is valid in the Czech Republic since October 2016. The principle of the test is based on multiple loading and recovering of the sample, which determines the percentage of elastic recovery and non-recoverable creep compliance Jnr of the bituminous binder. The paper deals with the assessment of the influence of the different input parameters set on the DSR device - three selected stress levels, two test temperatures and a different geometry of the measuring device. The article also compares different number of loading cycles.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centrum pro efektivní a udržitelnou dopravní infrastrukturu (CESTI)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Asfaltové vozovky 2017

  • ISBN

    978-80-906809-0-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Sdružení pro výstavbu silnic

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    České Budějovice

  • Datum konání akce

    28. 11. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku