Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Comparison of bitumen multiple-stress creep recovery test values from the viewpoint of different test parameters

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F19%3A00333980" target="_blank" >RIV/68407700:21110/19:00333980 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1088/1757-899X/512/1/012029" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1088/1757-899X/512/1/012029</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1088/1757-899X/512/1/012029" target="_blank" >10.1088/1757-899X/512/1/012029</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Comparison of bitumen multiple-stress creep recovery test values from the viewpoint of different test parameters

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Multiple Stress Creep and Recovery (MSCR) test is a suitable test for assessing the resistance of bituminous binders to permanent deformation. This is one of the most frequently used tests on Dynamic Shear Rheometer (DSR) in the world because it describes in a suitable way the nonlinear viscoelastic behavior of the bituminous binder. The test is performed at higher temperatures and is particularly suitable for modified bituminous binders. The method is described in the European standard EN 16659, which is valid in the Czech Republic since October 2016. The principle of the test is based on multiple loading and recovering of a bitumen sample, which determines the percentage of elastic recovery and non-recoverable creep compliance Jnr of the bituminous binder. The paper deals with the assessment of the influence of the different input parameters set on the DSR device - three selected stress levels, two test temperatures and a different geometry of the measuring device. The paper also compares different number of loading cycles applied during the test. Conclusions are made with respect to selecting appropriate test temperature and to consider most suitable test geometry. In case of additional stress level further laboratory assessments are needed.

  • Název v anglickém jazyce

    Comparison of bitumen multiple-stress creep recovery test values from the viewpoint of different test parameters

  • Popis výsledku anglicky

    Multiple Stress Creep and Recovery (MSCR) test is a suitable test for assessing the resistance of bituminous binders to permanent deformation. This is one of the most frequently used tests on Dynamic Shear Rheometer (DSR) in the world because it describes in a suitable way the nonlinear viscoelastic behavior of the bituminous binder. The test is performed at higher temperatures and is particularly suitable for modified bituminous binders. The method is described in the European standard EN 16659, which is valid in the Czech Republic since October 2016. The principle of the test is based on multiple loading and recovering of a bitumen sample, which determines the percentage of elastic recovery and non-recoverable creep compliance Jnr of the bituminous binder. The paper deals with the assessment of the influence of the different input parameters set on the DSR device - three selected stress levels, two test temperatures and a different geometry of the measuring device. The paper also compares different number of loading cycles applied during the test. Conclusions are made with respect to selecting appropriate test temperature and to consider most suitable test geometry. In case of additional stress level further laboratory assessments are needed.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20101 - Civil engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centrum pro efektivní a udržitelnou dopravní infrastrukturu (CESTI)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    10th Malaysian Road Conference & Exhibition 2018

  • ISBN

  • ISSN

    1757-899X

  • e-ISSN

    1757-899X

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    1-12

  • Název nakladatele

    IOP Publishing

  • Místo vydání

    London

  • Místo konání akce

    Kuala Lumpur

  • Datum konání akce

    29. 10. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku