Experimental Research of High-speed Electrical Motor Supercharger Dynamic Properties
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F11%3A00180317" target="_blank" >RIV/68407700:21220/11:00180317 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/68407700:21230/11:00180317
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/MFCIST.2011.5949510" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/MFCIST.2011.5949510</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/MFCIST.2011.5949510" target="_blank" >10.1109/MFCIST.2011.5949510</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Experimental Research of High-speed Electrical Motor Supercharger Dynamic Properties
Popis výsledku v původním jazyce
This paper presents some specific issues of a high speed permanent magnet synchronous motor control used in a combustion engine supercharger system. A description of a method designed to limit the load angle of synchronous motor in high speed is given. Also experimental results in dynamic states are shown. In these states mainly acceleration times and energy intensity with correlation on motor current and field weakening were examined. Dynamic properties were tested for a power supply with both high andlow internal resistance. The experimental setup description is given and test results for speed up to 42 000 RPM are shown.
Název v anglickém jazyce
Experimental Research of High-speed Electrical Motor Supercharger Dynamic Properties
Popis výsledku anglicky
This paper presents some specific issues of a high speed permanent magnet synchronous motor control used in a combustion engine supercharger system. A description of a method designed to limit the load angle of synchronous motor in high speed is given. Also experimental results in dynamic states are shown. In these states mainly acceleration times and energy intensity with correlation on motor current and field weakening were examined. Dynamic properties were tested for a power supply with both high andlow internal resistance. The experimental setup description is given and test results for speed up to 42 000 RPM are shown.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1M0568" target="_blank" >1M0568: Výzkumné centrum spalovacích motorů a automobilů Josefa Božka II</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
2011 IEEE Workshop On Merging Fields Of Computational Intelligence And Sensor Technology Proceedings
ISBN
978-1-4244-9912-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
7-12
Název nakladatele
IEEE Computational Inteligence Society - France Section
Místo vydání
Paris
Místo konání akce
Paris
Datum konání akce
11. 4. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000302993800002