Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Výzkum dynamických vlastností vysokootáčkové-ho pohonu se synchronním motorem

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F11%3A00182174" target="_blank" >RIV/68407700:21220/11:00182174 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Výzkum dynamických vlastností vysokootáčkové-ho pohonu se synchronním motorem

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek prezentuje rozbor regulačních specifik vysokootáčkového pohonu se synchronním motorem s permanentními magnety s ohledem na aplikaci pro přeplňovací kompresor spalovacího motoru. V příspěvku je popsán návrh a realizace metody pro omezení zátěžného úhlu synchronního motoru při vysokých rychlos-tech. Dále jsou v příspěvku uvedeny výsledky experimentů v dynamických stavech. V těchto stavech byly sledovány zejména doby akcelerace pohonu a energetická náročnost ve vazbě na proud motoru a odbuzo-vání. Dynamické a energetické vlastnosti byly studovány při napájení pohonu z měkkého a tvrdého zdroje napětí. V příspěvku je dále uveden popis realizovaného výzkumné pracoviště a jsou prezentovány výsledky testů pohonu při otáčkách do 42 000 min-1.

  • Název v anglickém jazyce

    Research of High-speed PMSM Drive Dynamic Properties

  • Popis výsledku anglicky

    This paper presents some specific issues of a high speed permanent magnet synchronous motor control used in a combustion engine supercharger system. A description of a method designed to limit the load an-gle of synchronous motor in high speed is given.Also experimental results in dynamic states are shown. In these states mainly acceleration times and energy intensity with correlation on motor current and field weak-ening were examined. Dynamic properties were tested for a power supply with both high and low internal resistance. The experimental setup description is given and test results for speed up to 42 000 RPM are shown.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/1M0568" target="_blank" >1M0568: Výzkumné centrum spalovacích motorů a automobilů Josefa Božka II</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník z XXXII. celostátní konference o elektrických pohonech

  • ISBN

    978-80-02-02308-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    "nečíslov. (ArtNo=IVB-4)"

  • Název nakladatele

    Česká elektrotechnická společnost

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Plzeň

  • Datum konání akce

    14. 6. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku