Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Dynamic Properties of High-speed Electrical Motor Supercharger

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F11%3A00180565" target="_blank" >RIV/68407700:21220/11:00180565 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/68407700:21230/11:00180565

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/ICIT.2011.5754364" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/ICIT.2011.5754364</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/ICIT.2011.5754364" target="_blank" >10.1109/ICIT.2011.5754364</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Dynamic Properties of High-speed Electrical Motor Supercharger

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper presents some specific issues of a high speed permanent magnet synchronous motor control used in a combustion engine supercharger system. A description of a method designed to limit the load angle of synchronous motor in high speed is given. Also experimental results in dynamic states are shown. In these states mainly acceleration times and energy intensity with correlation on motor current and field weakening were examined. Dynamic properties were tested for a power supply with both high andlow internal resistance. The experimental setup description is given and test results for speed up to 42 000 RPM are shown.

  • Název v anglickém jazyce

    Dynamic Properties of High-speed Electrical Motor Supercharger

  • Popis výsledku anglicky

    This paper presents some specific issues of a high speed permanent magnet synchronous motor control used in a combustion engine supercharger system. A description of a method designed to limit the load angle of synchronous motor in high speed is given. Also experimental results in dynamic states are shown. In these states mainly acceleration times and energy intensity with correlation on motor current and field weakening were examined. Dynamic properties were tested for a power supply with both high andlow internal resistance. The experimental setup description is given and test results for speed up to 42 000 RPM are shown.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 2011 IEEE International Conference on Industrial Technology and 43rd IEEE Southeastern Symposium on System Theory

  • ISBN

    978-1-4244-9066-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    153-158

  • Název nakladatele

    IEEE Industrial Electronics Society

  • Místo vydání

    Piscataway

  • Místo konání akce

    Auburn, Alabama

  • Datum konání akce

    14. 3. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000298735100025