Inference of Steady-State Non-road Engine Exhaust Emissions Values from Non-Stabilized Data
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F12%3A00202762" target="_blank" >RIV/68407700:21220/12:00202762 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/46747885:24210/12:#0003022
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.4271/2012-01-1673" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.4271/2012-01-1673</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.4271/2012-01-1673" target="_blank" >10.4271/2012-01-1673</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Inference of Steady-State Non-road Engine Exhaust Emissions Values from Non-Stabilized Data
Popis výsledku v původním jazyce
This paper describes attempts to determine stabilized emissions of non-road engines without waiting for stable emissions values to be reached, with the goal to shorten laboratory testing time and/or to use real-world, in-service data featuring limited segments of steady-state operating conditions. The emissions from non-road engines are often evaluated and reported in steady-state operating conditions. Many larger engines are tested in the field, due to impracticality of dynamometer testing, resulting in practical limits for testing time at constant operating conditions. With lower fractions of elemental carbon (black soot) in the particulate matter and increased deployment of catalytic aftertreatment devices, longer times are required for reaching stable values. This work seeks to infer stabilized emissions values from limited length segments of unsteady but converging data. Theoretical consideration of thermal factors and storage of material in the exhaust system, and emissions data
Název v anglickém jazyce
Inference of Steady-State Non-road Engine Exhaust Emissions Values from Non-Stabilized Data
Popis výsledku anglicky
This paper describes attempts to determine stabilized emissions of non-road engines without waiting for stable emissions values to be reached, with the goal to shorten laboratory testing time and/or to use real-world, in-service data featuring limited segments of steady-state operating conditions. The emissions from non-road engines are often evaluated and reported in steady-state operating conditions. Many larger engines are tested in the field, due to impracticality of dynamometer testing, resulting in practical limits for testing time at constant operating conditions. With lower fractions of elemental carbon (black soot) in the particulate matter and increased deployment of catalytic aftertreatment devices, longer times are required for reaching stable values. This work seeks to infer stabilized emissions values from limited length segments of unsteady but converging data. Theoretical consideration of thermal factors and storage of material in the exhaust system, and emissions data
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Society of Automotive Engineers Technical Paper Series
ISSN
0148-7191
e-ISSN
—
Svazek periodika
2012
Číslo periodika v rámci svazku
01
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
1-12
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—