Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

*Vibration control of MR damped vehicle suspension system using PID controller tuned by particle swarm optimization

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F14%3A00227374" target="_blank" >RIV/68407700:21220/14:00227374 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/MESA.2014.6935527" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/MESA.2014.6935527</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/MESA.2014.6935527" target="_blank" >10.1109/MESA.2014.6935527</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    *Vibration control of MR damped vehicle suspension system using PID controller tuned by particle swarm optimization

  • Popis výsledku v původním jazyce

    *Proportional integral derivative (PID) control technique is the most common control algorithm applied in various engineering applications. Also, particle swarm optimization (PSO) is extensively applied in various optimization problems. This paper introduces an investigation into the use of a PSO algorithm to tune the PID controller gains for a semi-active vehicle suspension system incorporating magnetorheological (MR) damper to improve the ride comfort and vehicle stability, for the first time. The proposed suspension system contains a system controller that calculate the desired damping force using a PID controller tuned using PSO, and a signum function damper controller that predict the command voltage that is required to track the desired damping force. The PSO technique is applied to solve the nonlinear optimization problem to find the PID controller gains by identifying the optimal problem solution through cooperation and competition among the individuals of a swarm. A mathematic

  • Název v anglickém jazyce

    *Vibration control of MR damped vehicle suspension system using PID controller tuned by particle swarm optimization

  • Popis výsledku anglicky

    *Proportional integral derivative (PID) control technique is the most common control algorithm applied in various engineering applications. Also, particle swarm optimization (PSO) is extensively applied in various optimization problems. This paper introduces an investigation into the use of a PSO algorithm to tune the PID controller gains for a semi-active vehicle suspension system incorporating magnetorheological (MR) damper to improve the ride comfort and vehicle stability, for the first time. The proposed suspension system contains a system controller that calculate the desired damping force using a PID controller tuned using PSO, and a signum function damper controller that predict the command voltage that is required to track the desired damping force. The PSO technique is applied to solve the nonlinear optimization problem to find the PID controller gains by identifying the optimal problem solution through cooperation and competition among the individuals of a swarm. A mathematic

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LO1311" target="_blank" >LO1311: Rozvoj Centra vozidel udržitelné mobility</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    MESA2014, The 10th IEEE/ASME International Conference on Mechatronic and Embedded Systems and Applications

  • ISBN

    978-1-4799-2280-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    IEEE Inteligent Transportation Systems Society

  • Místo vydání

    Heidelberg

  • Místo konání akce

    Senigallia

  • Datum konání akce

    10. 9. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000348664800009