Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

*Enhancement of Suspension System Performance Performance of Heavy Vehicles through the Optimized Parameters Using Particle Swarm Technique (ICCV Paris)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F14%3A00227476" target="_blank" >RIV/68407700:21220/14:00227476 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://waset.org/Publications/XML?abstract=14423&t=bibtex" target="_blank" >http://waset.org/Publications/XML?abstract=14423&t=bibtex</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    *Enhancement of Suspension System Performance Performance of Heavy Vehicles through the Optimized Parameters Using Particle Swarm Technique (ICCV Paris)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    *Particle swarm optimization (PSO) algorithm has attracted significant consideration among a lot of modern heuristic optimization techniques. Nowadays, PSO is widely applied in various scientific and engineering fields. This paper concerns the investigation of design the passive suspension system parameters of heavy vehicles using the non-linear PSO algorithm, for the first time. A mathematical model and the equations of motion of a passive quarter vehicle suspension are derived and simulated using Matlab/Simulink software. The proposed PSO algorithm aims to minimize the dynamic tyre load generated by vehicle?pavement interaction as the objective function with constraint the natural frequency of the unsprung mass. It is applied to solve the nonlinear optimization problem to find the tyre stiffness, suspension stiffness and the damping coefficient of the passive damper by identifying the optimal problem solution through cooperation and competition among the individuals of a swarm. Suspe

  • Název v anglickém jazyce

    *Enhancement of Suspension System Performance Performance of Heavy Vehicles through the Optimized Parameters Using Particle Swarm Technique (ICCV Paris)

  • Popis výsledku anglicky

    *Particle swarm optimization (PSO) algorithm has attracted significant consideration among a lot of modern heuristic optimization techniques. Nowadays, PSO is widely applied in various scientific and engineering fields. This paper concerns the investigation of design the passive suspension system parameters of heavy vehicles using the non-linear PSO algorithm, for the first time. A mathematical model and the equations of motion of a passive quarter vehicle suspension are derived and simulated using Matlab/Simulink software. The proposed PSO algorithm aims to minimize the dynamic tyre load generated by vehicle?pavement interaction as the objective function with constraint the natural frequency of the unsprung mass. It is applied to solve the nonlinear optimization problem to find the tyre stiffness, suspension stiffness and the damping coefficient of the passive damper by identifying the optimal problem solution through cooperation and competition among the individuals of a swarm. Suspe

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LO1311" target="_blank" >LO1311: Rozvoj Centra vozidel udržitelné mobility</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICAMME 2014 - Transactions on Mechanical and Mechatronics Engineering Vol:2, No:10, 2014

  • ISBN

  • ISSN

    1307-6892

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    1-7

  • Název nakladatele

    World Academy of Science, Engineering and Technology

  • Místo vydání

    Toronto

  • Místo konání akce

    Brussels

  • Datum konání akce

    5. 10. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku