*Enhancement of Suspension System Performance Performance of Heavy Vehicles through the Optimized Parameters Using Particle Swarm Technique (ICCV Paris)
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F14%3A00227476" target="_blank" >RIV/68407700:21220/14:00227476 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://waset.org/Publications/XML?abstract=14423&t=bibtex" target="_blank" >http://waset.org/Publications/XML?abstract=14423&t=bibtex</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
*Enhancement of Suspension System Performance Performance of Heavy Vehicles through the Optimized Parameters Using Particle Swarm Technique (ICCV Paris)
Popis výsledku v původním jazyce
*Particle swarm optimization (PSO) algorithm has attracted significant consideration among a lot of modern heuristic optimization techniques. Nowadays, PSO is widely applied in various scientific and engineering fields. This paper concerns the investigation of design the passive suspension system parameters of heavy vehicles using the non-linear PSO algorithm, for the first time. A mathematical model and the equations of motion of a passive quarter vehicle suspension are derived and simulated using Matlab/Simulink software. The proposed PSO algorithm aims to minimize the dynamic tyre load generated by vehicle?pavement interaction as the objective function with constraint the natural frequency of the unsprung mass. It is applied to solve the nonlinear optimization problem to find the tyre stiffness, suspension stiffness and the damping coefficient of the passive damper by identifying the optimal problem solution through cooperation and competition among the individuals of a swarm. Suspe
Název v anglickém jazyce
*Enhancement of Suspension System Performance Performance of Heavy Vehicles through the Optimized Parameters Using Particle Swarm Technique (ICCV Paris)
Popis výsledku anglicky
*Particle swarm optimization (PSO) algorithm has attracted significant consideration among a lot of modern heuristic optimization techniques. Nowadays, PSO is widely applied in various scientific and engineering fields. This paper concerns the investigation of design the passive suspension system parameters of heavy vehicles using the non-linear PSO algorithm, for the first time. A mathematical model and the equations of motion of a passive quarter vehicle suspension are derived and simulated using Matlab/Simulink software. The proposed PSO algorithm aims to minimize the dynamic tyre load generated by vehicle?pavement interaction as the objective function with constraint the natural frequency of the unsprung mass. It is applied to solve the nonlinear optimization problem to find the tyre stiffness, suspension stiffness and the damping coefficient of the passive damper by identifying the optimal problem solution through cooperation and competition among the individuals of a swarm. Suspe
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LO1311" target="_blank" >LO1311: Rozvoj Centra vozidel udržitelné mobility</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
ICAMME 2014 - Transactions on Mechanical and Mechatronics Engineering Vol:2, No:10, 2014
ISBN
—
ISSN
1307-6892
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
1-7
Název nakladatele
World Academy of Science, Engineering and Technology
Místo vydání
Toronto
Místo konání akce
Brussels
Datum konání akce
5. 10. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—