Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Influence of Underhood Flow on Engine Cooling Using 1-D and 3-D Approach

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F15%3A00235569" target="_blank" >RIV/68407700:21220/15:00235569 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1515/MECDC-2015-0012" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1515/MECDC-2015-0012</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1515/MECDC-2015-0012" target="_blank" >10.1515/MECDC-2015-0012</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Influence of Underhood Flow on Engine Cooling Using 1-D and 3-D Approach

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This work deals with numerical simulation of complete cooling system of internal combustion engine (GT-SUITE), which also involves the simulation of flow in underhood using the computationally undemanding simulation. A detailed model of the internal combustion engine is extended to a cooling circuit model which is then coupled to a simplified underhood model which is created with the help of GT-COOL application as a 3-D model and afterwards transferred to a 1-D form. The approaches, one using 1-D solution of arrangement of the heat exchangers and the other 3-D approach using the underhood model, were investigated in two steady states corresponding to various vehicle speeds and engine load. These simulations have shown the inappropriateness of 1-D approach when solving the flow in the heat exchangers in the underhood and helped to explore a relatively undemanding method of flow simulation in the underhood, which enables to detect the interaction between the models of the cooling system and the internal combustion engine and the issue of arrangement of the heat exchangers in the underhood.

  • Název v anglickém jazyce

    Influence of Underhood Flow on Engine Cooling Using 1-D and 3-D Approach

  • Popis výsledku anglicky

    This work deals with numerical simulation of complete cooling system of internal combustion engine (GT-SUITE), which also involves the simulation of flow in underhood using the computationally undemanding simulation. A detailed model of the internal combustion engine is extended to a cooling circuit model which is then coupled to a simplified underhood model which is created with the help of GT-COOL application as a 3-D model and afterwards transferred to a 1-D form. The approaches, one using 1-D solution of arrangement of the heat exchangers and the other 3-D approach using the underhood model, were investigated in two steady states corresponding to various vehicle speeds and engine load. These simulations have shown the inappropriateness of 1-D approach when solving the flow in the heat exchangers in the underhood and helped to explore a relatively undemanding method of flow simulation in the underhood, which enables to detect the interaction between the models of the cooling system and the internal combustion engine and the issue of arrangement of the heat exchangers in the underhood.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    MECCA Journal of Middle European Construction and Design of Cars

  • ISSN

    1214-0821

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    13

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    24-32

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus