Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vibration control of vehicle active suspension using sliding mode under parameters uncertainty

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F15%3A00240571" target="_blank" >RIV/68407700:21220/15:00240571 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.12720/jtle.3.2.136-142" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.12720/jtle.3.2.136-142</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.12720/jtle.3.2.136-142" target="_blank" >10.12720/jtle.3.2.136-142</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Vibration control of vehicle active suspension using sliding mode under parameters uncertainty

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper introduces a theoretical investigation of active vehicle suspension system using sliding mode control (SMC) algorithm to enhance the ride comfort and vehicle stability under parameters uncertainty. SMC algorithm is a nonlinear control technique that regulates the dynamics of linear and nonlinear systems using a discontinuous control signal. The proposed control algorithm forces the suspension system to follow the behavior of the ideal sky-hook system behavior. A mathematical model and the equations of motion of the quarter active vehicle suspension system are considered and simulated using Matlab/Simulink software. The proposed active suspension is compared with the passive suspension systems. Suspension performance is evaluated in both time and frequency domains, in order to verify the success of the proposed control technique. Also, uncertainty analysis due to the increased of sprung mass and depreciated of spring stiffness and damping coefficient is also investigated in this paper. The simulated results reveal that the proposed controller using SMC grants a significant enhancement of ride comfort and vehicle stability even in the existence of parameters uncertainty.

  • Název v anglickém jazyce

    Vibration control of vehicle active suspension using sliding mode under parameters uncertainty

  • Popis výsledku anglicky

    This paper introduces a theoretical investigation of active vehicle suspension system using sliding mode control (SMC) algorithm to enhance the ride comfort and vehicle stability under parameters uncertainty. SMC algorithm is a nonlinear control technique that regulates the dynamics of linear and nonlinear systems using a discontinuous control signal. The proposed control algorithm forces the suspension system to follow the behavior of the ideal sky-hook system behavior. A mathematical model and the equations of motion of the quarter active vehicle suspension system are considered and simulated using Matlab/Simulink software. The proposed active suspension is compared with the passive suspension systems. Suspension performance is evaluated in both time and frequency domains, in order to verify the success of the proposed control technique. Also, uncertainty analysis due to the increased of sprung mass and depreciated of spring stiffness and damping coefficient is also investigated in this paper. The simulated results reveal that the proposed controller using SMC grants a significant enhancement of ride comfort and vehicle stability even in the existence of parameters uncertainty.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Traffic and Logistics Engineering

  • ISSN

    2301-3680

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    3

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    DE - Spolková republika Německo

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    136-142

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus