Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

ANALÝZA VÝSKYTU TORZNÍCH KMITŮ V POHONECH MODERNÍCH KOLEJOVÝCH VOZIDEL

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F15%3A00302543" target="_blank" >RIV/68407700:21220/15:00302543 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://zdal.uniza.sk/images/zdal/archiv/zdal_2015_02.pdf" target="_blank" >http://zdal.uniza.sk/images/zdal/archiv/zdal_2015_02.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    ANALÝZA VÝSKYTU TORZNÍCH KMITŮ V POHONECH MODERNÍCH KOLEJOVÝCH VOZIDEL

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tato práce vzniká v kontextu výskytu protočení kol na nápravách hnacích dvojkolí moderních lokomotiv. Práce se zabývá myšlenkou výskytu torzních oscilací v pohonu, které mohou vést ke ztrátě pevnosti lisovaných spojů. Tato práce řeší výskyt torzních oscilací v pohonech moderních kolejových vozidel. Cílem práce je popsat způsoby vzniku a průběhu oscilací v závislosti na čase a okolních podmínkách. K řešení problému byl zvolen ryze simulační přístup za pomoci softwaru MATLAB Simulink a Simpack. V rámci analýzy byl vytvořen model hnacího vozidla. Ten zahrnuje mechanickou i elektrickou část vozidla (řízení velikosti momentu). Výstupem modelu jsou časové průběhy torzních oscilací při ztrátě adheze. Výsledky popisují vznik oscilací, jejich rozvin a následné zatlumení. Vše je uvažováno při různých hodnotách součinitele adheze. Na základě naměřených hodnot je možno vyčíst, že různé hodnoty adheze vedou na různé velikosti amplitud torzních oscilací. Dalšími vlivy jsou aktuální velikost hnacího momentu a průjezd vozidla obloukem.

  • Název v anglickém jazyce

    ANALYSIS OF OCCURRENCE OF TORSION OSCILLATIONS IN WHEELSET DRIVES USED IN MODERN RAILWAY VEHICLES

  • Popis výsledku anglicky

    This project is created in the context of the press-fitted joints failure occurrence in running railway vehicles. This work deals with an idea of torsional oscillations in vehicles drives occurrence that can lead to previously mentioned. The aim of this work is to describe the ways of oscillations creation and duration according to external conditions. The solution of previously mentioned has been made via MATLAB Simulink and Simpack software simulations. There was created a vehicles dynamic model respecting the mechanical and the electrical part of the vehicle. The results of the model are the time dependent wheelsets oscillation courses in the situation when the adhesion is lost. The results describe creation, duration and disappearance of the oscillations according to variable friction coefficients. The results show that variable friction coefficient values lead to the variable torsional oscillations amplitudes. Another influence are the torque values and vehicles curvature passing.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Železničná doprava a logistika

  • ISSN

    1336-7943

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    11

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    34-37

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus