Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Analysis of occurrence of torsion oscillations in wheelset drives used in modern railway vehicles

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F16%3A00304233" target="_blank" >RIV/68407700:21220/16:00304233 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://stc.fs.cvut.cz/pdf16/6521.pdf?_=1460315498" target="_blank" >http://stc.fs.cvut.cz/pdf16/6521.pdf?_=1460315498</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Analysis of occurrence of torsion oscillations in wheelset drives used in modern railway vehicles

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This text has been created in the context of the occurrence of the press-fitted joints failure in some running railway vehicles. This work deals with an idea of occurrence of the torsional oscillations in the vehicles' drives that can lead to the problem as previously mentioned. The aim of this work is to describe the ways of the oscillations' creation and duration according to the vehicles’ external conditions. The solution of previously mentioned has been made via MATLAB Simulink and Simpack software simulations. There was created a dynamic model of the vehicle, which is respecting the mechanical and the electrical part of the vehicle. The results of the model are the time dependent oscillations' courses of the wheelset in the situation when the adhesion is lost. The results describe creation, duration and disappearance of the oscillations according to variable friction coefficients and other parame-ters. The results show that variable friction coefficient values lead to the different amplitudes of the torsional oscillations. Another influence are the values of the torque values and vehicle passing through a curve

  • Název v anglickém jazyce

    Analysis of occurrence of torsion oscillations in wheelset drives used in modern railway vehicles

  • Popis výsledku anglicky

    This text has been created in the context of the occurrence of the press-fitted joints failure in some running railway vehicles. This work deals with an idea of occurrence of the torsional oscillations in the vehicles' drives that can lead to the problem as previously mentioned. The aim of this work is to describe the ways of the oscillations' creation and duration according to the vehicles’ external conditions. The solution of previously mentioned has been made via MATLAB Simulink and Simpack software simulations. There was created a dynamic model of the vehicle, which is respecting the mechanical and the electrical part of the vehicle. The results of the model are the time dependent oscillations' courses of the wheelset in the situation when the adhesion is lost. The results describe creation, duration and disappearance of the oscillations according to variable friction coefficients and other parame-ters. The results show that variable friction coefficient values lead to the different amplitudes of the torsional oscillations. Another influence are the values of the torque values and vehicle passing through a curve

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Studentská tvůrčí činnost 2016 - sborník konference

  • ISBN

    978-80-01-05929-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    České vysoké učení technické v Praze, Fakulta strojní

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    19. 4. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku