Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Analysis of Occurrence of Torsion Oscillations in Wheel-set Drives Used in Modern Railway Vehicles

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F17%3A00312825" target="_blank" >RIV/68407700:21220/17:00312825 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Analysis of Occurrence of Torsion Oscillations in Wheel-set Drives Used in Modern Railway Vehicles

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This text has been created in the context of the occurrence of the press-fitted joints failure in some running railway vehicles. This work deals with an idea of occurrence of the torsional oscillations in the vehicles' drives that can lead to the problem mentioned above. The aim of this work is to describe the ways of the oscillations' occurrence and duration according to the vehicles’ external conditions. The solution of the previously mentioned problem has been solved with the help of MATLAB Simulink and Simpack software simulations. There was created a dynamic model of the vehicle, which is respecting the mechanical and the electrical part of the vehicle. The results of the model are the time dependent oscillations' courses of the wheel-set in the situation when the adhesion is lost. The results describe appearance, duration and disappearance of the oscillations according to variable friction coefficients and other parameters. The results show that variable friction coefficient values lead to the different amplitudes of the torsional oscillations. Other influences are the values of the torque and the geometry of the track.

  • Název v anglickém jazyce

    Analysis of Occurrence of Torsion Oscillations in Wheel-set Drives Used in Modern Railway Vehicles

  • Popis výsledku anglicky

    This text has been created in the context of the occurrence of the press-fitted joints failure in some running railway vehicles. This work deals with an idea of occurrence of the torsional oscillations in the vehicles' drives that can lead to the problem mentioned above. The aim of this work is to describe the ways of the oscillations' occurrence and duration according to the vehicles’ external conditions. The solution of the previously mentioned problem has been solved with the help of MATLAB Simulink and Simpack software simulations. There was created a dynamic model of the vehicle, which is respecting the mechanical and the electrical part of the vehicle. The results of the model are the time dependent oscillations' courses of the wheel-set in the situation when the adhesion is lost. The results describe appearance, duration and disappearance of the oscillations according to variable friction coefficients and other parameters. The results show that variable friction coefficient values lead to the different amplitudes of the torsional oscillations. Other influences are the values of the torque and the geometry of the track.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20104 - Transport engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 10th international conference on railway bogies and running gears

  • ISBN

    978-963-9058-38-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    101-108

  • Název nakladatele

    Scientific Society of Mechanical Engineers

  • Místo vydání

    Budapešť

  • Místo konání akce

    Budapešť

  • Datum konání akce

    12. 9. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku