Dynamic simulation of a driving wheelset on the roller test rig
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F16%3A00301744" target="_blank" >RIV/68407700:21220/16:00301744 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.scopus.com/record/display.uri?eid=2-s2.0-84964389023&origin=resultslist&sort=plf-f&src=s&sid=39874384D0CF958582D9409C23FF9409.wsnAw8kcdt7IPYLO0V48gA%3a20&sot=autdocs&sdt=autdocs&sl=18&s=AU-ID%2856330234300%29&relpos=0&citeCnt=0&searchTerm=" target="_blank" >https://www.scopus.com/record/display.uri?eid=2-s2.0-84964389023&origin=resultslist&sort=plf-f&src=s&sid=39874384D0CF958582D9409C23FF9409.wsnAw8kcdt7IPYLO0V48gA%3a20&sot=autdocs&sdt=autdocs&sl=18&s=AU-ID%2856330234300%29&relpos=0&citeCnt=0&searchTerm=</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Dynamic simulation of a driving wheelset on the roller test rig
Popis výsledku v původním jazyce
The paper is concerned with the simulation of the dynamic behaviour of a driving wheelset with a partly sprung drive and the axle gearbox. The roller test rig is able to simulate loading which is closer to the real state. The tested wheelset can be loaded both by means of the torque and the loading from the roughness of the rail track. The driving force influence can be also simulated. Dynamic behaviour is described by the system of dynamic equations of equilibrium. These equations are determined generally nonlinear thus the numerical solution is used to obtain the time behaviour of the desired movements. To obtain the natural frequencies of the system, the power spectral density is calculated. In this paper the first results that proved the correctness of developed dynamic model are shown. Civil-Comp Press, 2016.
Název v anglickém jazyce
Dynamic simulation of a driving wheelset on the roller test rig
Popis výsledku anglicky
The paper is concerned with the simulation of the dynamic behaviour of a driving wheelset with a partly sprung drive and the axle gearbox. The roller test rig is able to simulate loading which is closer to the real state. The tested wheelset can be loaded both by means of the torque and the loading from the roughness of the rail track. The driving force influence can be also simulated. Dynamic behaviour is described by the system of dynamic equations of equilibrium. These equations are determined generally nonlinear thus the numerical solution is used to obtain the time behaviour of the desired movements. To obtain the natural frequencies of the system, the power spectral density is calculated. In this paper the first results that proved the correctness of developed dynamic model are shown. Civil-Comp Press, 2016.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JR - Ostatní strojírenství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/FR-TI3%2F261" target="_blank" >FR-TI3/261: Experimentální testování životnosti tramvajových převodovek do výkonu 150kW.</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Civil-Comp Proceedings
ISBN
978-1-905088-65-2
ISSN
1759-3433
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
999
Strana od-do
—
Název nakladatele
Civil-Comp Press Ltd
Místo vydání
Stirling
Místo konání akce
Cagliari
Datum konání akce
5. 4. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—