Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Comparison of Various Fan Conceptions for Light Sport Aircrafts

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F17%3A00320634" target="_blank" >RIV/68407700:21220/17:00320634 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Comparison of Various Fan Conceptions for Light Sport Aircrafts

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Unique propulsion system based on the ducted fan driven by piston engine was developed on the Department of Aerospace Engineering of the Czech Technical University in Prague. This system was successfully used for the propulsion of the UL-39 ultralight aircraft (maiden flight in February 2016). Many technical difficulties had to be solved during the development and design. It was often impossible to find any design reference in accessible literature. Four basic fan configurations are described, i.e. stator – rotor, rotor – stator, fixed inlet guide vanes – rotor – stator and movable inlet guide vanes – rotor – stator. The advantages and disadvantages of all these concepts are described and analysed based both on both on computations, experiments and experience with real aircraft operation. Thrust and efficiency are compared in the whole flight velocity range for all fan configurations. Results can be used for the fan design in this aircraft category.

  • Název v anglickém jazyce

    Comparison of Various Fan Conceptions for Light Sport Aircrafts

  • Popis výsledku anglicky

    Unique propulsion system based on the ducted fan driven by piston engine was developed on the Department of Aerospace Engineering of the Czech Technical University in Prague. This system was successfully used for the propulsion of the UL-39 ultralight aircraft (maiden flight in February 2016). Many technical difficulties had to be solved during the development and design. It was often impossible to find any design reference in accessible literature. Four basic fan configurations are described, i.e. stator – rotor, rotor – stator, fixed inlet guide vanes – rotor – stator and movable inlet guide vanes – rotor – stator. The advantages and disadvantages of all these concepts are described and analysed based both on both on computations, experiments and experience with real aircraft operation. Thrust and efficiency are compared in the whole flight velocity range for all fan configurations. Results can be used for the fan design in this aircraft category.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20304 - Aerospace engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EF16_019%2F0000826" target="_blank" >EF16_019/0000826: Centrum pokročilých leteckých technologií</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    7th EASN International Conference - Proceedings

  • ISBN

  • ISSN

    2523-5052

  • e-ISSN

    2523-5052

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    430-436

  • Název nakladatele

    European Aeronautics Science Network

  • Místo vydání

  • Místo konání akce

    Warsaw

  • Datum konání akce

    26. 9. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku