Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Snížení opotřebení kol a kolejnic pomocí aktivního vedení dvojkolí u článkové tramvaje

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F23%3A00368974" target="_blank" >RIV/68407700:21220/23:00368974 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.26552/spkv.Z.2023.2.44" target="_blank" >https://doi.org/10.26552/spkv.Z.2023.2.44</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.26552/spkv.Z.2023.2.44" target="_blank" >10.26552/spkv.Z.2023.2.44</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Snížení opotřebení kol a kolejnic pomocí aktivního vedení dvojkolí u článkové tramvaje

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek představuje koncepci využití technologie aktivního natáčení pro moderní článkové nízkopodlažní tramvaje s neotočnými podvozky. V článku jsou dále představeny a diskutovány výsledky provedených MBS výpočtů simulujících jízdu vozidla vybaveného aktiv-ním vedením dvojkolí jednotlivými oblouky i po konkrétní trati v rámci pražské tramvajové sítě. Při porovnání průjezdu celou tratí vozidla s aktivním a pasivním vedením dvojkolí došlo ke snížení indexu opotřebení v průměru o 73%.

  • Název v anglickém jazyce

    Reducing wheel and rail wear with active wheelset steering on articulated trams

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents the concept of using active wheelset steering technology for modern ar-ticulated low-floor trams with rigid bogies. The contribution also presents and discusses the results of MBS calculations simulating the travel of a vehicle equipped with active wheelset steering technology through individual curves and on a specific line within the Prague tram network under different boundary condition. In a comparison of passive and active wheelset guidance, a reduction in wear index of 73% on average was achieved.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TN02000054" target="_blank" >TN02000054: Národní centrum kompetence inženýrství pozemních vozidel Josefa Božka</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    XXVI. Medzinárodná konferencia Súčasné problémy v koľajových vozidlách

  • ISBN

    978-80-89276-61-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    407

  • Strana od-do

    1-407

  • Název nakladatele

    Vedecko-technická spoločnosť pri Žilinskej univerzitě

  • Místo vydání

    Žilina

  • Místo konání akce

    Žilina

  • Datum konání akce

    20. 9. 2023

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku