Snížení opotřebení kol a kolejnic pomocí aktivního vedení dvojkolí u článkové tramvaje
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F23%3A00368974" target="_blank" >RIV/68407700:21220/23:00368974 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.26552/spkv.Z.2023.2.44" target="_blank" >https://doi.org/10.26552/spkv.Z.2023.2.44</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.26552/spkv.Z.2023.2.44" target="_blank" >10.26552/spkv.Z.2023.2.44</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Snížení opotřebení kol a kolejnic pomocí aktivního vedení dvojkolí u článkové tramvaje
Popis výsledku v původním jazyce
Článek představuje koncepci využití technologie aktivního natáčení pro moderní článkové nízkopodlažní tramvaje s neotočnými podvozky. V článku jsou dále představeny a diskutovány výsledky provedených MBS výpočtů simulujících jízdu vozidla vybaveného aktiv-ním vedením dvojkolí jednotlivými oblouky i po konkrétní trati v rámci pražské tramvajové sítě. Při porovnání průjezdu celou tratí vozidla s aktivním a pasivním vedením dvojkolí došlo ke snížení indexu opotřebení v průměru o 73%.
Název v anglickém jazyce
Reducing wheel and rail wear with active wheelset steering on articulated trams
Popis výsledku anglicky
The paper presents the concept of using active wheelset steering technology for modern ar-ticulated low-floor trams with rigid bogies. The contribution also presents and discusses the results of MBS calculations simulating the travel of a vehicle equipped with active wheelset steering technology through individual curves and on a specific line within the Prague tram network under different boundary condition. In a comparison of passive and active wheelset guidance, a reduction in wear index of 73% on average was achieved.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TN02000054" target="_blank" >TN02000054: Národní centrum kompetence inženýrství pozemních vozidel Josefa Božka</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
XXVI. Medzinárodná konferencia Súčasné problémy v koľajových vozidlách
ISBN
978-80-89276-61-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
407
Strana od-do
1-407
Název nakladatele
Vedecko-technická spoločnosť pri Žilinskej univerzitě
Místo vydání
Žilina
Místo konání akce
Žilina
Datum konání akce
20. 9. 2023
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—