Praktický pohled na přínosy technologie aktivního vedení dvojkolí u moderních článkových tramvají
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F23%3A00369932" target="_blank" >RIV/68407700:21220/23:00369932 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://konferencezelva.cz/soubory/SBORNIK_final_ZELVA_2023.pdf" target="_blank" >https://konferencezelva.cz/soubory/SBORNIK_final_ZELVA_2023.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Praktický pohled na přínosy technologie aktivního vedení dvojkolí u moderních článkových tramvají
Popis výsledku v původním jazyce
Článek představuje koncepci využití technologie aktivního vedení dvojkolí pro moderní článkové nízkopodlažní tramvaje s neotočnými podvozky. V článku jsou dále představeny a diskutovány výsledky provedených MBS výpočtů simulujících jízdu vozidla vybaveného touto technologií po konkrétní trati v rámci pražské tramvajové sítě. Při porovnání průjezdu touto tratí vozidla s aktivním a pasivním vedením dvojkolí došlo ke snížení indexu opotřebení v průměru o 73%. Článek dále interpretuje dosažené výsledky MBS výpočtů z hlediska konkrétních úspor v provozu tramvaje.
Název v anglickém jazyce
A practical look at the benefits of active wheelset steering technology for modern articulated trams
Popis výsledku anglicky
The paper presents the concept of using active wheelset steering technology for modern articulated low-floor trams with non-pivoting bogies. The contribution also presents and discusses the results of MBS calculations simulating the travel of a vehicle equipped with active wheelset steering technology through a specific line within the Prague tram network under different boundary condition. In a comparison of passive and active wheelset guidance, a reduction in wear index of 73% on average was achieved. The paper further interprets the achieved results of MBS calculations in terms of specific savings in tram operation.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník příspěvků konference ŽELVA 2023
ISBN
978-80-01-07244-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
112
Strana od-do
1-112
Název nakladatele
Fakulta stavební
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Choceň
Datum konání akce
19. 9. 2023
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—