Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Praktický pohled na přínosy technologie aktivního vedení dvojkolí u moderních článkových tramvají

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F23%3A00369932" target="_blank" >RIV/68407700:21220/23:00369932 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://konferencezelva.cz/soubory/SBORNIK_final_ZELVA_2023.pdf" target="_blank" >https://konferencezelva.cz/soubory/SBORNIK_final_ZELVA_2023.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Praktický pohled na přínosy technologie aktivního vedení dvojkolí u moderních článkových tramvají

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek představuje koncepci využití technologie aktivního vedení dvojkolí pro moderní článkové nízkopodlažní tramvaje s neotočnými podvozky. V článku jsou dále představeny a diskutovány výsledky provedených MBS výpočtů simulujících jízdu vozidla vybaveného touto technologií po konkrétní trati v rámci pražské tramvajové sítě. Při porovnání průjezdu touto tratí vozidla s aktivním a pasivním vedením dvojkolí došlo ke snížení indexu opotřebení v průměru o 73%. Článek dále interpretuje dosažené výsledky MBS výpočtů z hlediska konkrétních úspor v provozu tramvaje.

  • Název v anglickém jazyce

    A practical look at the benefits of active wheelset steering technology for modern articulated trams

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents the concept of using active wheelset steering technology for modern articulated low-floor trams with non-pivoting bogies. The contribution also presents and discusses the results of MBS calculations simulating the travel of a vehicle equipped with active wheelset steering technology through a specific line within the Prague tram network under different boundary condition. In a comparison of passive and active wheelset guidance, a reduction in wear index of 73% on average was achieved. The paper further interprets the achieved results of MBS calculations in terms of specific savings in tram operation.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník příspěvků konference ŽELVA 2023

  • ISBN

    978-80-01-07244-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    112

  • Strana od-do

    1-112

  • Název nakladatele

    Fakulta stavební

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Choceň

  • Datum konání akce

    19. 9. 2023

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku