Není k dispozici
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F04%3A03098956" target="_blank" >RIV/68407700:21230/04:03098956 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Linear electric motor in active suspension system
Popis výsledku v původním jazyce
The objective of this contribution is a new approach to active suspension system, where linear electric motor has been used as an actuator. Linear motor has several important advantages. The main one is that linear motor can work, in generally, in generator mode and thus can produce electrical energy for next use. In this paper the linear motor is used in active mode only and then the energy demands are observed and optimized by H-infinity theory. The main problem in such control is robustness, becausethe vehicle parameters vary in wide range in real car. From this point of view, the H? theory is suitable. All these aspect of control are taken into account and H? controller satisfying mentioned criteria has been designed. A result has been compared with conventional passive suspension and it can be concluded, that designed controller satisfies robustness requirements, because H-infinity theory itself guarantee robustness.
Název v anglickém jazyce
Linear electric motor in active suspension system
Popis výsledku anglicky
The objective of this contribution is a new approach to active suspension system, where linear electric motor has been used as an actuator. Linear motor has several important advantages. The main one is that linear motor can work, in generally, in generator mode and thus can produce electrical energy for next use. In this paper the linear motor is used in active mode only and then the energy demands are observed and optimized by H-infinity theory. The main problem in such control is robustness, becausethe vehicle parameters vary in wide range in real car. From this point of view, the H? theory is suitable. All these aspect of control are taken into account and H? controller satisfying mentioned criteria has been designed. A result has been compared with conventional passive suspension and it can be concluded, that designed controller satisfies robustness requirements, because H-infinity theory itself guarantee robustness.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
BC - Teorie a systémy řízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LN00B073" target="_blank" >LN00B073: Výzkumné centrum spalovacích motorů a automobilů Josefa Božka</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2004
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 6th International Scientific-Technical Conference on Process COntrol (Říp 2004)
ISBN
80-7194-662-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
1
Strana od-do
42-42
Název nakladatele
Univerzita Pardubice
Místo vydání
Pardubice
Místo konání akce
Kouty nad Desnou
Datum konání akce
8. 6. 2004
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—