Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Není k dispozici

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F04%3A03098956" target="_blank" >RIV/68407700:21230/04:03098956 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Linear electric motor in active suspension system

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The objective of this contribution is a new approach to active suspension system, where linear electric motor has been used as an actuator. Linear motor has several important advantages. The main one is that linear motor can work, in generally, in generator mode and thus can produce electrical energy for next use. In this paper the linear motor is used in active mode only and then the energy demands are observed and optimized by H-infinity theory. The main problem in such control is robustness, becausethe vehicle parameters vary in wide range in real car. From this point of view, the H? theory is suitable. All these aspect of control are taken into account and H? controller satisfying mentioned criteria has been designed. A result has been compared with conventional passive suspension and it can be concluded, that designed controller satisfies robustness requirements, because H-infinity theory itself guarantee robustness.

  • Název v anglickém jazyce

    Linear electric motor in active suspension system

  • Popis výsledku anglicky

    The objective of this contribution is a new approach to active suspension system, where linear electric motor has been used as an actuator. Linear motor has several important advantages. The main one is that linear motor can work, in generally, in generator mode and thus can produce electrical energy for next use. In this paper the linear motor is used in active mode only and then the energy demands are observed and optimized by H-infinity theory. The main problem in such control is robustness, becausethe vehicle parameters vary in wide range in real car. From this point of view, the H? theory is suitable. All these aspect of control are taken into account and H? controller satisfying mentioned criteria has been designed. A result has been compared with conventional passive suspension and it can be concluded, that designed controller satisfies robustness requirements, because H-infinity theory itself guarantee robustness.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    BC - Teorie a systémy řízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LN00B073" target="_blank" >LN00B073: Výzkumné centrum spalovacích motorů a automobilů Josefa Božka</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2004

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 6th International Scientific-Technical Conference on Process COntrol (Říp 2004)

  • ISBN

    80-7194-662-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    1

  • Strana od-do

    42-42

  • Název nakladatele

    Univerzita Pardubice

  • Místo vydání

    Pardubice

  • Místo konání akce

    Kouty nad Desnou

  • Datum konání akce

    8. 6. 2004

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku