Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Není k dispozici

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F04%3A03099761" target="_blank" >RIV/68407700:21230/04:03099761 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    H-infinity Control of Automotive Active Suspension with Linear Motor

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this paper an automotive active suspension controller with linear electric motor using H&#8734; theory has been designed. A new approach to the active suspension problem rests in an actuator, because the tubulus linear electric motor has been appliedas an actuator. Usage of automotive active suspension has two main reasons - to increase ride comfort and to improve handling performance with respect to the reduction of forces acting on the road. Both these requirements are contradictory and it's impossible to satisfy them simultaneously with passive suspension. The H&#8734; theory has been implemented into a Matlab software and suitable controller satisfying robustness and performance of the system has been obtained. For a controller analysis and synthesis a one-quarter-car model has been used. From our results it implies that the choice of the H&#8734; theory and a linear motor actuator has been appropriate.

  • Název v anglickém jazyce

    H-infinity Control of Automotive Active Suspension with Linear Motor

  • Popis výsledku anglicky

    In this paper an automotive active suspension controller with linear electric motor using H&#8734; theory has been designed. A new approach to the active suspension problem rests in an actuator, because the tubulus linear electric motor has been appliedas an actuator. Usage of automotive active suspension has two main reasons - to increase ride comfort and to improve handling performance with respect to the reduction of forces acting on the road. Both these requirements are contradictory and it's impossible to satisfy them simultaneously with passive suspension. The H&#8734; theory has been implemented into a Matlab software and suitable controller satisfying robustness and performance of the system has been obtained. For a controller analysis and synthesis a one-quarter-car model has been used. From our results it implies that the choice of the H&#8734; theory and a linear motor actuator has been appropriate.

Klasifikace

  • Druh

    A - Audiovizuální tvorba

  • CEP obor

    BC - Teorie a systémy řízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LN00B073" target="_blank" >LN00B073: Výzkumné centrum spalovacích motorů a automobilů Josefa Božka</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2004

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

  • Místo vydání

    Newcastle

  • Název nakladatele resp. objednatele

  • Verze

  • Identifikační číslo nosiče

    neuvedeno