Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Není k dispozici

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F04%3A03098957" target="_blank" >RIV/68407700:21230/04:03098957 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    H-infinity Control of Automotive Active Suspension

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In our submission an automotive active suspension controller. Using H-infinity theory is designed. Usage of automotive active suspension has two main reasons - to increase ride comfort and to improve handling performance with respect to the reduction offorces acting on the road. Both this requirements are contradictory and it's impossible to satisfy them simultaneously with passive suspension. A one-quarter-vehicle model is used in the design. The tubulus linear electric motor is applied as an actuator. Usability of the H-infinity theory, respecting both robustness and performance of the control system, is evident from the obtained results.

  • Název v anglickém jazyce

    H-infinity Control of Automotive Active Suspension

  • Popis výsledku anglicky

    In our submission an automotive active suspension controller. Using H-infinity theory is designed. Usage of automotive active suspension has two main reasons - to increase ride comfort and to improve handling performance with respect to the reduction offorces acting on the road. Both this requirements are contradictory and it's impossible to satisfy them simultaneously with passive suspension. A one-quarter-vehicle model is used in the design. The tubulus linear electric motor is applied as an actuator. Usability of the H-infinity theory, respecting both robustness and performance of the control system, is evident from the obtained results.

Klasifikace

  • Druh

    A - Audiovizuální tvorba

  • CEP obor

    BC - Teorie a systémy řízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LN00B073" target="_blank" >LN00B073: Výzkumné centrum spalovacích motorů a automobilů Josefa Božka</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2004

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

  • Místo vydání

    Praha

  • Název nakladatele resp. objednatele

  • Verze

  • Identifikační číslo nosiče

    neuvedeno