H-infinity řízení pro semi-aktivní tlumení pérování nákladního automobilu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F05%3A03109817" target="_blank" >RIV/68407700:21230/05:03109817 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
H-Infinity Control for Semi-Active Suspension in Heavy Car
Popis výsledku v původním jazyce
Automotive suspension system is designed to improve dynamic properties of the car. The most important properties which could be affected by suspension are passenger comfort and car handling including road friendliness. In this paper, the semi-active suspension driven by an H-infinity controller is described. Semi-active suspension stands out above other systems from the point of view of energy consumption, which is very low. The natural disadvantage of the semi-active suspension is the impossibility toproduce energy. An H-infinity theory has been chosen to develop suspension controller. Unfortunately, this pure linear theory has to be applied to a non-linear actuator (semi-active damper). Therefore some additional steps have to be done. It implies from results that semi-active suspension system used in a heavy car can significantly improve the car behavior.
Název v anglickém jazyce
H-Infinity Control for Semi-Active Suspension in Heavy Car
Popis výsledku anglicky
Automotive suspension system is designed to improve dynamic properties of the car. The most important properties which could be affected by suspension are passenger comfort and car handling including road friendliness. In this paper, the semi-active suspension driven by an H-infinity controller is described. Semi-active suspension stands out above other systems from the point of view of energy consumption, which is very low. The natural disadvantage of the semi-active suspension is the impossibility toproduce energy. An H-infinity theory has been chosen to develop suspension controller. Unfortunately, this pure linear theory has to be applied to a non-linear actuator (semi-active damper). Therefore some additional steps have to be done. It implies from results that semi-active suspension system used in a heavy car can significantly improve the car behavior.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
BC - Teorie a systémy řízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1M0568" target="_blank" >1M0568: Výzkumné centrum spalovacích motorů a automobilů Josefa Božka II</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2005
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
The 9th World Multi-Conference on Systemics, Cybernetics and Informatics
ISBN
980-6560-52-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
223-227
Název nakladatele
IIIS - International Institute of Informatics and Systemics
Místo vydání
Orlando
Místo konání akce
Orlando
Datum konání akce
10. 7. 2005
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—