Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

H-infinity řízení pro semi-aktivní tlumení pérování nákladního automobilu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F05%3A03109817" target="_blank" >RIV/68407700:21230/05:03109817 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    H-Infinity Control for Semi-Active Suspension in Heavy Car

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Automotive suspension system is designed to improve dynamic properties of the car. The most important properties which could be affected by suspension are passenger comfort and car handling including road friendliness. In this paper, the semi-active suspension driven by an H-infinity controller is described. Semi-active suspension stands out above other systems from the point of view of energy consumption, which is very low. The natural disadvantage of the semi-active suspension is the impossibility toproduce energy. An H-infinity theory has been chosen to develop suspension controller. Unfortunately, this pure linear theory has to be applied to a non-linear actuator (semi-active damper). Therefore some additional steps have to be done. It implies from results that semi-active suspension system used in a heavy car can significantly improve the car behavior.

  • Název v anglickém jazyce

    H-Infinity Control for Semi-Active Suspension in Heavy Car

  • Popis výsledku anglicky

    Automotive suspension system is designed to improve dynamic properties of the car. The most important properties which could be affected by suspension are passenger comfort and car handling including road friendliness. In this paper, the semi-active suspension driven by an H-infinity controller is described. Semi-active suspension stands out above other systems from the point of view of energy consumption, which is very low. The natural disadvantage of the semi-active suspension is the impossibility toproduce energy. An H-infinity theory has been chosen to develop suspension controller. Unfortunately, this pure linear theory has to be applied to a non-linear actuator (semi-active damper). Therefore some additional steps have to be done. It implies from results that semi-active suspension system used in a heavy car can significantly improve the car behavior.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    BC - Teorie a systémy řízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/1M0568" target="_blank" >1M0568: Výzkumné centrum spalovacích motorů a automobilů Josefa Božka II</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2005

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    The 9th World Multi-Conference on Systemics, Cybernetics and Informatics

  • ISBN

    980-6560-52-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    223-227

  • Název nakladatele

    IIIS - International Institute of Informatics and Systemics

  • Místo vydání

    Orlando

  • Místo konání akce

    Orlando

  • Datum konání akce

    10. 7. 2005

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku