Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

GPS a jeho využití pro vyhodnocení orientace letadla

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F07%3A03132342" target="_blank" >RIV/68407700:21230/07:03132342 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    GPS and its Usage in Attitude Evaluation

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The attitude represents basic navigational data that determine the relationship between an aircraft framework and a reference Earth framework. For the attitude evaluation there is commonly used inertial measurement unit. In case of usage low-cost sensors, the evaluation is affected by error that is caused by sensor's drift, noise and resolution. The error due to the used integration is openended, which is a main disadvantage. One of possible method for error restriction in attitude evaluation is a usageof GPS satellite navigation, GPS receivers respectively. The advantage is that the inaccuracy is not open-ended. However, its output data can be influenced by not only aircraft motion itself but also by actual operational conditions. Even if those disadvantages exist, GPS system can be useful means to increase precision of low-cost inertial navigation unit by data fusion. This paper, therefore, deals with attitude evaluation based on GPS data, its methods, and its precision.

  • Název v anglickém jazyce

    GPS and its Usage in Attitude Evaluation

  • Popis výsledku anglicky

    The attitude represents basic navigational data that determine the relationship between an aircraft framework and a reference Earth framework. For the attitude evaluation there is commonly used inertial measurement unit. In case of usage low-cost sensors, the evaluation is affected by error that is caused by sensor's drift, noise and resolution. The error due to the used integration is openended, which is a main disadvantage. One of possible method for error restriction in attitude evaluation is a usageof GPS satellite navigation, GPS receivers respectively. The advantage is that the inaccuracy is not open-ended. However, its output data can be influenced by not only aircraft motion itself but also by actual operational conditions. Even if those disadvantages exist, GPS system can be useful means to increase precision of low-cost inertial navigation unit by data fusion. This paper, therefore, deals with attitude evaluation based on GPS data, its methods, and its precision.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    MOSATT 2007, Proceedings of the International Scientific Conference "Modern Safety Technologies in Transportation"

  • ISBN

    978-80-969760-2-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    237-244

  • Název nakladatele

    Slovak Transport Society at the Slovak Academy of Sciences

  • Místo vydání

    Košice

  • Místo konání akce

    Zlata Idka

  • Datum konání akce

    25. 9. 2007

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku