Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Subject "Robots" at the CTU FEE in Prague - using LEGO robots to teach the fundamentals of feedback control

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F10%3A00169930" target="_blank" >RIV/68407700:21230/10:00169930 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Subject "Robots" at the CTU FEE in Prague - using LEGO robots to teach the fundamentals of feedback control

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Study of technical subjects could be very difficult for new students entering the faculty with different background. Traditional study of theoretical disciplines without any clear relevance to "real" problems decreases motivation of many students, particularly those having difficulties with advanced mathematics. The core objective of our new subject Robots is to explore, in friendly way, students' independent thinking, and creativity and work in team. Although the theory is limited we believe that our students will eventually improve their theoretical knowledge as well. They start with something like child game trying to move robot from one place to another. Then, to succeed in more complicated tasks, they soon recognize that there is something behindthe curtain and they start to ask how to solve the problems looking for a solution actively. If they reach this stage they are "trapped" - and become excellent and highly motivated students of control engineering.

  • Název v anglickém jazyce

    Subject "Robots" at the CTU FEE in Prague - using LEGO robots to teach the fundamentals of feedback control

  • Popis výsledku anglicky

    Study of technical subjects could be very difficult for new students entering the faculty with different background. Traditional study of theoretical disciplines without any clear relevance to "real" problems decreases motivation of many students, particularly those having difficulties with advanced mathematics. The core objective of our new subject Robots is to explore, in friendly way, students' independent thinking, and creativity and work in team. Although the theory is limited we believe that our students will eventually improve their theoretical knowledge as well. They start with something like child game trying to move robot from one place to another. Then, to succeed in more complicated tasks, they soon recognize that there is something behindthe curtain and they start to ask how to solve the problems looking for a solution actively. If they reach this stage they are "trapped" - and become excellent and highly motivated students of control engineering.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JD - Využití počítačů, robotika a její aplikace

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    First International Conference on Robotics in Education, Bratislava

  • ISBN

    978-80-227-3353-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Slovak University of Technology in Bratislava

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Místo konání akce

    Bratislava

  • Datum konání akce

    16. 9. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku