Mobile Robotics at FEE CTU
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F10%3A00171602" target="_blank" >RIV/68407700:21230/10:00171602 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Mobile Robotics at FEE CTU
Popis výsledku v původním jazyce
In this paper, we describe concepts and main ideas of the labs of the Mobile Robotics course at FEE, CTU in Prague. We present our gained experience from three years of teaching of the course. We consider the students' contact with real hardware and realsensor data as the most important part of mobile robotics as the mobile robot can quickly lose information about its position in contrast to stationary robotic manipulators. To achieve our desired pedagogical goals we have decided to develop a new smallplatform that will be based mostly on off-the-shelf components and it will have sufficient computation power to use the Player robotic framework. The labs are organized into four consecutive assignments and a final assignment that combines particular students' results from the previous tasks. The final assignment is to create an algorithm that navigates the mobile robot in order to create a topological map of the environment and reuse this map for later navigation.
Název v anglickém jazyce
Mobile Robotics at FEE CTU
Popis výsledku anglicky
In this paper, we describe concepts and main ideas of the labs of the Mobile Robotics course at FEE, CTU in Prague. We present our gained experience from three years of teaching of the course. We consider the students' contact with real hardware and realsensor data as the most important part of mobile robotics as the mobile robot can quickly lose information about its position in contrast to stationary robotic manipulators. To achieve our desired pedagogical goals we have decided to develop a new smallplatform that will be based mostly on off-the-shelf components and it will have sufficient computation power to use the Player robotic framework. The labs are organized into four consecutive assignments and a final assignment that combines particular students' results from the previous tasks. The final assignment is to create an algorithm that navigates the mobile robot in order to create a topological map of the environment and reuse this map for later navigation.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JC - Počítačový hardware a software
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/2C06005" target="_blank" >2C06005: Systém pro robotickou tele-výuku</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
First International Conference on Robotics in Education, Bratislava
ISBN
978-80-227-3353-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
—
Název nakladatele
Slovak University of Technology in Bratislava
Místo vydání
Bratislava
Místo konání akce
Bratislava
Datum konání akce
16. 9. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—