Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Mobile Robotics at FEE CTU

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F10%3A00171646" target="_blank" >RIV/68407700:21230/10:00171646 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Mobile Robotics at FEE CTU

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this paper, we describe concepts and main ideas of the labs of the Mobile Robotics course at FEE, CTU in Prague. We present our gained experience from three years of teaching of the course. We consider the students' contact with real hardware and realsensor data as the most important part of mobile robotics as the mobile robot can quickly lose information about its position in contrast to stationary robotic manipulators. To achieve our desired pedagogical goals we have decided to develop a new smallplatform that will be based mostly on off-the-shelf components and it will have sufficient computation power to use the Player robotic framework. The labs are organized into four consecutive assignments and a final assignment that combines particular students' results from the previous tasks. The final assignment is to create an algorithm that navigates the mobile robot in order to create a topological map of the environment and reuse this map for later navigation.

  • Název v anglickém jazyce

    Mobile Robotics at FEE CTU

  • Popis výsledku anglicky

    In this paper, we describe concepts and main ideas of the labs of the Mobile Robotics course at FEE, CTU in Prague. We present our gained experience from three years of teaching of the course. We consider the students' contact with real hardware and realsensor data as the most important part of mobile robotics as the mobile robot can quickly lose information about its position in contrast to stationary robotic manipulators. To achieve our desired pedagogical goals we have decided to develop a new smallplatform that will be based mostly on off-the-shelf components and it will have sufficient computation power to use the Player robotic framework. The labs are organized into four consecutive assignments and a final assignment that combines particular students' results from the previous tasks. The final assignment is to create an algorithm that navigates the mobile robot in order to create a topological map of the environment and reuse this map for later navigation.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JC - Počítačový hardware a software

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/2C06005" target="_blank" >2C06005: Systém pro robotickou tele-výuku</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    AT&P journal PLUS 2

  • ISSN

    1336-5010

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

  • Číslo periodika v rámci svazku

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus