Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Signal Shapers for BWB Aircraft Control

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F11%3A00181534" target="_blank" >RIV/68407700:21230/11:00181534 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.kirp.chtf.stuba.sk/pc11/data/abstracts/074.html" target="_blank" >http://www.kirp.chtf.stuba.sk/pc11/data/abstracts/074.html</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Signal Shapers for BWB Aircraft Control

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article shows results related to application of impulse signal shapers (ZV, ZVD, EI), applied on reference signal as a feed-forward vibration compensator for pilot commands incorporated with feedback control system (FCS) design for blended-wing-bodyaircraft (ACFA 2020). The results are nicely indicating ability of connection feed-forward approach for reducing vibration cooperation with active damping. Other goals are study signal shapers design for hard nonlinearities in elevator and ailerons likesaturation and rate limiters, induce by finite rates and deflection of servomechanism of control surface. Standard design can't be directly used for higher deflection of elevator and ailerons, because nonlinearities deform shaped command. Two efficientmodifications used as alternatives to standard shapers configuration, suggested in the article, permit application of the feed-forward compensation in respect of this setup.

  • Název v anglickém jazyce

    Signal Shapers for BWB Aircraft Control

  • Popis výsledku anglicky

    This article shows results related to application of impulse signal shapers (ZV, ZVD, EI), applied on reference signal as a feed-forward vibration compensator for pilot commands incorporated with feedback control system (FCS) design for blended-wing-bodyaircraft (ACFA 2020). The results are nicely indicating ability of connection feed-forward approach for reducing vibration cooperation with active damping. Other goals are study signal shapers design for hard nonlinearities in elevator and ailerons likesaturation and rate limiters, induce by finite rates and deflection of servomechanism of control surface. Standard design can't be directly used for higher deflection of elevator and ailerons, because nonlinearities deform shaped command. Two efficientmodifications used as alternatives to standard shapers configuration, suggested in the article, permit application of the feed-forward compensation in respect of this setup.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    BC - Teorie a systémy řízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 18th International Conference on Process Control

  • ISBN

    978-80-227-3517-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    307-311

  • Název nakladatele

    Slovenská technická univerzita

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Místo konání akce

    Tatranská Lomnica

  • Datum konání akce

    14. 6. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku