Signal Shapers for BWB Aircraft Control
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F11%3A00181534" target="_blank" >RIV/68407700:21230/11:00181534 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.kirp.chtf.stuba.sk/pc11/data/abstracts/074.html" target="_blank" >http://www.kirp.chtf.stuba.sk/pc11/data/abstracts/074.html</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Signal Shapers for BWB Aircraft Control
Popis výsledku v původním jazyce
This article shows results related to application of impulse signal shapers (ZV, ZVD, EI), applied on reference signal as a feed-forward vibration compensator for pilot commands incorporated with feedback control system (FCS) design for blended-wing-bodyaircraft (ACFA 2020). The results are nicely indicating ability of connection feed-forward approach for reducing vibration cooperation with active damping. Other goals are study signal shapers design for hard nonlinearities in elevator and ailerons likesaturation and rate limiters, induce by finite rates and deflection of servomechanism of control surface. Standard design can't be directly used for higher deflection of elevator and ailerons, because nonlinearities deform shaped command. Two efficientmodifications used as alternatives to standard shapers configuration, suggested in the article, permit application of the feed-forward compensation in respect of this setup.
Název v anglickém jazyce
Signal Shapers for BWB Aircraft Control
Popis výsledku anglicky
This article shows results related to application of impulse signal shapers (ZV, ZVD, EI), applied on reference signal as a feed-forward vibration compensator for pilot commands incorporated with feedback control system (FCS) design for blended-wing-bodyaircraft (ACFA 2020). The results are nicely indicating ability of connection feed-forward approach for reducing vibration cooperation with active damping. Other goals are study signal shapers design for hard nonlinearities in elevator and ailerons likesaturation and rate limiters, induce by finite rates and deflection of servomechanism of control surface. Standard design can't be directly used for higher deflection of elevator and ailerons, because nonlinearities deform shaped command. Two efficientmodifications used as alternatives to standard shapers configuration, suggested in the article, permit application of the feed-forward compensation in respect of this setup.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
BC - Teorie a systémy řízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 18th International Conference on Process Control
ISBN
978-80-227-3517-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
307-311
Název nakladatele
Slovenská technická univerzita
Místo vydání
Bratislava
Místo konání akce
Tatranská Lomnica
Datum konání akce
14. 6. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—