Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Delay-based signal shapers and ACFA 2020 BWB aircraft FCS

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F11%3A00181539" target="_blank" >RIV/68407700:21230/11:00181539 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Delay-based signal shapers and ACFA 2020 BWB aircraft FCS

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The purpose of this report is twofold. First: results related to application of signal shapers, imposed on pilot's commands, in cooperation with feedback flight control system (FCS) are reported for the case of ACFA 2020 blended-wing-body design. The results suggest that signal shapers can cooperate nicely both with FCS focused on the rigid body dynamics only. In both cases, the amount of vibrations due to pilot's inputs (manoeuvres) can be substantially reduced. Second: combination of signal shapers and rate-limiters is discussed in detail. Rate-limiters, representing finite achievable rates of servos for control surfaces, deteriorate considerably performance of the delay-based shapers. Standard versions of the shapers cannot be therefore directly applied, especially for higher control surfaces deflections. Instead, two efficient alternatives can be used, suggested in the paper, that take the rate limitations into account at the design stage already.

  • Název v anglickém jazyce

    Delay-based signal shapers and ACFA 2020 BWB aircraft FCS

  • Popis výsledku anglicky

    The purpose of this report is twofold. First: results related to application of signal shapers, imposed on pilot's commands, in cooperation with feedback flight control system (FCS) are reported for the case of ACFA 2020 blended-wing-body design. The results suggest that signal shapers can cooperate nicely both with FCS focused on the rigid body dynamics only. In both cases, the amount of vibrations due to pilot's inputs (manoeuvres) can be substantially reduced. Second: combination of signal shapers and rate-limiters is discussed in detail. Rate-limiters, representing finite achievable rates of servos for control surfaces, deteriorate considerably performance of the delay-based shapers. Standard versions of the shapers cannot be therefore directly applied, especially for higher control surfaces deflections. Instead, two efficient alternatives can be used, suggested in the paper, that take the rate limitations into account at the design stage already.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    BC - Teorie a systémy řízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů