Automated Conflict Resolution Utilizing Probability Collectives Optimizer
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F11%3A00181933" target="_blank" >RIV/68407700:21230/11:00181933 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://ieeexplore.ieee.org/xpls/abs_all.jsp?arnumber=5654597" target="_blank" >http://ieeexplore.ieee.org/xpls/abs_all.jsp?arnumber=5654597</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/TSMCC.2010.2089448" target="_blank" >10.1109/TSMCC.2010.2089448</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Automated Conflict Resolution Utilizing Probability Collectives Optimizer
Popis výsledku v původním jazyce
Rising manned air traffic and deployment of unmanned aerial vehicles in complex operations requires integration of innovative and autonomous conflict detection and resolution methods. In this paper, the task of conflict detection and resolution is defined as an optimization problem searching for a heading control for cooperating airplanes using communication. For the optimization task, an objective function integrates both collision penalties and efficiency criteria considering airplanes' objectives (waypoints). The probability collectives optimizer is used as a solver for the specified optimization task. This paper provides two different implementation approaches to the presented optimization-based collision avoidance: 1) a parallel computation usingmultiagent deployment among participating airplanes and 2) semicentralized computation using the process-integratedmechanism architecture.
Název v anglickém jazyce
Automated Conflict Resolution Utilizing Probability Collectives Optimizer
Popis výsledku anglicky
Rising manned air traffic and deployment of unmanned aerial vehicles in complex operations requires integration of innovative and autonomous conflict detection and resolution methods. In this paper, the task of conflict detection and resolution is defined as an optimization problem searching for a heading control for cooperating airplanes using communication. For the optimization task, an objective function integrates both collision penalties and efficiency criteria considering airplanes' objectives (waypoints). The probability collectives optimizer is used as a solver for the specified optimization task. This paper provides two different implementation approaches to the presented optimization-based collision avoidance: 1) a parallel computation usingmultiagent deployment among participating airplanes and 2) semicentralized computation using the process-integratedmechanism architecture.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JC - Počítačový hardware a software
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
IEEE Transactions on Systems, Man, and Cybernetics: Part C
ISSN
1094-6977
e-ISSN
—
Svazek periodika
41
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
365-375
Kód UT WoS článku
000289471700009
EID výsledku v databázi Scopus
—