Sensors and Data Processing Methods Used in Navigation Systems
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F11%3A00182794" target="_blank" >RIV/68407700:21230/11:00182794 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.mosatt.org/en/" target="_blank" >http://www.mosatt.org/en/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Sensors and Data Processing Methods Used in Navigation Systems
Popis výsledku v původním jazyce
Navigation systems of civil aircrafts are used for vertical and horizontal situation estimation and indication. They provide information about position, velocity, and orientation of the aircraft in a reference framework. They commonly consist of InertialMeasurement Unit (IMU) and computation units. The IMU primary uses inertial sensors, such as accelerometers and angular rate sensors/gyros, which are sometimes supplemented by magnetometers. The vertical situation can be described by altitude and two Euler angles corresponding to roll and pitch. The third angle (yaw) defines the heading and with position it forms the information about the horizontal situation. The navigation systems can be divided into two groups such as Attitude and Heading ReferenceSystems (AHRS) and Inertial Navigation Systems (INSs). The accuracy of estimated Euler angles also affects the precision of estimated position gotten through two consecutive integrations of acceleration and velocity.
Název v anglickém jazyce
Sensors and Data Processing Methods Used in Navigation Systems
Popis výsledku anglicky
Navigation systems of civil aircrafts are used for vertical and horizontal situation estimation and indication. They provide information about position, velocity, and orientation of the aircraft in a reference framework. They commonly consist of InertialMeasurement Unit (IMU) and computation units. The IMU primary uses inertial sensors, such as accelerometers and angular rate sensors/gyros, which are sometimes supplemented by magnetometers. The vertical situation can be described by altitude and two Euler angles corresponding to roll and pitch. The third angle (yaw) defines the heading and with position it forms the information about the horizontal situation. The navigation systems can be divided into two groups such as Attitude and Heading ReferenceSystems (AHRS) and Inertial Navigation Systems (INSs). The accuracy of estimated Euler angles also affects the precision of estimated position gotten through two consecutive integrations of acceleration and velocity.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GD102%2F09%2FH082" target="_blank" >GD102/09/H082: Senzory a inteligentní senzorové systémy</a><br>
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the International Scientific Conference Modern Safety Technologies in Transportation
ISBN
978-80-970772-0-4
ISSN
1338-5232
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
342-348
Název nakladatele
SUPREMA Ltd.
Místo vydání
Košice
Místo konání akce
Zlatá Idka
Datum konání akce
20. 9. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—