Anytime Algorithms for Multi-agent Visibility-based Pursuit-evasion Games
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F12%3A00200109" target="_blank" >RIV/68407700:21230/12:00200109 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dl.acm.org/citation.cfm?id=2343896.2343974" target="_blank" >http://dl.acm.org/citation.cfm?id=2343896.2343974</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Anytime Algorithms for Multi-agent Visibility-based Pursuit-evasion Games
Popis výsledku v původním jazyce
We investigate algorithms for playing multi-agent visibility-based pursuit-evasion games. A team of pursuers attempts to maintain visibility contact with an evader who actively avoids tracking. We aim for applicability of the algorithms in real-world scenarios; hence, we impose hard constraints on the run-time of the algorithms and we evaluate them in a simulation model based on a real-world urban area. We compare Monte-Carlo tree search (MCTS) and iterative deepening minimax algorithms running on the information-set tree of the imperfect-information game. The experimental results demonstrate that both methods create comparable good strategies for the pursuer, while the later performs better in creating the evader's strategy.
Název v anglickém jazyce
Anytime Algorithms for Multi-agent Visibility-based Pursuit-evasion Games
Popis výsledku anglicky
We investigate algorithms for playing multi-agent visibility-based pursuit-evasion games. A team of pursuers attempts to maintain visibility contact with an evader who actively avoids tracking. We aim for applicability of the algorithms in real-world scenarios; hence, we impose hard constraints on the run-time of the algorithms and we evaluate them in a simulation model based on a real-world urban area. We compare Monte-Carlo tree search (MCTS) and iterative deepening minimax algorithms running on the information-set tree of the imperfect-information game. The experimental results demonstrate that both methods create comparable good strategies for the pursuer, while the later performs better in creating the evader's strategy.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP202%2F12%2F2054" target="_blank" >GAP202/12/2054: Bezpečnostní hry v extenzivní formě</a><br>
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 11th International Conference on Autonomous Agents and Multiagent Systems
ISBN
978-0-9817381-3-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
2
Strana od-do
1301-1302
Název nakladatele
IFAAMAS
Místo vydání
County of Richland
Místo konání akce
Valencia
Datum konání akce
4. 6. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—