Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Anytime Algorithms for Multi-agent Visibility-based Pursuit-evasion Games

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F12%3A00200109" target="_blank" >RIV/68407700:21230/12:00200109 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dl.acm.org/citation.cfm?id=2343896.2343974" target="_blank" >http://dl.acm.org/citation.cfm?id=2343896.2343974</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Anytime Algorithms for Multi-agent Visibility-based Pursuit-evasion Games

  • Popis výsledku v původním jazyce

    We investigate algorithms for playing multi-agent visibility-based pursuit-evasion games. A team of pursuers attempts to maintain visibility contact with an evader who actively avoids tracking. We aim for applicability of the algorithms in real-world scenarios; hence, we impose hard constraints on the run-time of the algorithms and we evaluate them in a simulation model based on a real-world urban area. We compare Monte-Carlo tree search (MCTS) and iterative deepening minimax algorithms running on the information-set tree of the imperfect-information game. The experimental results demonstrate that both methods create comparable good strategies for the pursuer, while the later performs better in creating the evader's strategy.

  • Název v anglickém jazyce

    Anytime Algorithms for Multi-agent Visibility-based Pursuit-evasion Games

  • Popis výsledku anglicky

    We investigate algorithms for playing multi-agent visibility-based pursuit-evasion games. A team of pursuers attempts to maintain visibility contact with an evader who actively avoids tracking. We aim for applicability of the algorithms in real-world scenarios; hence, we impose hard constraints on the run-time of the algorithms and we evaluate them in a simulation model based on a real-world urban area. We compare Monte-Carlo tree search (MCTS) and iterative deepening minimax algorithms running on the information-set tree of the imperfect-information game. The experimental results demonstrate that both methods create comparable good strategies for the pursuer, while the later performs better in creating the evader's strategy.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP202%2F12%2F2054" target="_blank" >GAP202/12/2054: Bezpečnostní hry v extenzivní formě</a><br>

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 11th International Conference on Autonomous Agents and Multiagent Systems

  • ISBN

    978-0-9817381-3-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    2

  • Strana od-do

    1301-1302

  • Název nakladatele

    IFAAMAS

  • Místo vydání

    County of Richland

  • Místo konání akce

    Valencia

  • Datum konání akce

    4. 6. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku