Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Dynamic Programming for One-sided Partially Observable Pursuit-evasion Games

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F17%3A00315211" target="_blank" >RIV/68407700:21230/17:00315211 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.5220/0006190605030510" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5220/0006190605030510</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5220/0006190605030510" target="_blank" >10.5220/0006190605030510</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Dynamic Programming for One-sided Partially Observable Pursuit-evasion Games

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Pursuit-evasion scenarios appear widely in robotics, security domains, and many other real-world situations. We focus on two-player pursuit-evasion games with concurrent moves, infinite horizon, and discounted rewards. We assume that the players have partial observability, however, the evader has an advantage of knowing the current position of pursuer’s units. This setting is particularly interesting for security domains where a robust strategy, maximizing the utility in the worst-case scenario, is often desirable. We provide, to the best of our knowledge, the first algorithm that provably converges to the value of a partially observable pursuitevasion game with infinite horizon. Our algorithm extends well-known value iteration algorithm by exploiting that (1) value functions of our game depend only on the position of the pursuer and the belief he has about the position of the evader, and (2) that these functions are piecewise linear and convex in the belief space.

  • Název v anglickém jazyce

    Dynamic Programming for One-sided Partially Observable Pursuit-evasion Games

  • Popis výsledku anglicky

    Pursuit-evasion scenarios appear widely in robotics, security domains, and many other real-world situations. We focus on two-player pursuit-evasion games with concurrent moves, infinite horizon, and discounted rewards. We assume that the players have partial observability, however, the evader has an advantage of knowing the current position of pursuer’s units. This setting is particularly interesting for security domains where a robust strategy, maximizing the utility in the worst-case scenario, is often desirable. We provide, to the best of our knowledge, the first algorithm that provably converges to the value of a partially observable pursuitevasion game with infinite horizon. Our algorithm extends well-known value iteration algorithm by exploiting that (1) value functions of our game depend only on the position of the pursuer and the belief he has about the position of the evader, and (2) that these functions are piecewise linear and convex in the belief space.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA15-23235S" target="_blank" >GA15-23235S: Abstrakce a extenzivní hry s nedokonalou pamětí</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 9th International Conference on Agents and Artificial Intelligence - Volume 2

  • ISBN

    978-989-758-220-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    503-510

  • Název nakladatele

    SciTePress - Science and Technology Publications

  • Místo vydání

    Porto

  • Místo konání akce

    Porto

  • Datum konání akce

    24. 2. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000413244200052