A Point-Based Approximate Algorithm for One-Side Partially Observable Pursuit-Evasion Games
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F16%3A00306672" target="_blank" >RIV/68407700:21230/16:00306672 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-47413-7_25" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-47413-7_25</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-47413-7_25" target="_blank" >10.1007/978-3-319-47413-7_25</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
A Point-Based Approximate Algorithm for One-Side Partially Observable Pursuit-Evasion Games
Popis výsledku v původním jazyce
Pursuit-evasion games model many security problems where an evader is trying to escape a group of pursuing units. We consider a variant with partial observability and simultaneous moves of all units, and assume the worst-case setup, where the evader knows the location of pursuer’s units, but the pursuer does not know the location of the evader. Recent work has shown that the solution of such games is compactly representable as a collection of finite-dimensional value functions. We extend this result and propose the first practical algorithm for approximating optimal policies in pursuit-evasion games with one-sided partial observability. Our approach extends the point-based updates that exist for POMDPs to one-sided partially observable stochastic games. The experimental evaluation on multiple graphs shows significant improvementsover approximate algorithms that operate on finite game trees.
Název v anglickém jazyce
A Point-Based Approximate Algorithm for One-Side Partially Observable Pursuit-Evasion Games
Popis výsledku anglicky
Pursuit-evasion games model many security problems where an evader is trying to escape a group of pursuing units. We consider a variant with partial observability and simultaneous moves of all units, and assume the worst-case setup, where the evader knows the location of pursuer’s units, but the pursuer does not know the location of the evader. Recent work has shown that the solution of such games is compactly representable as a collection of finite-dimensional value functions. We extend this result and propose the first practical algorithm for approximating optimal policies in pursuit-evasion games with one-sided partial observability. Our approach extends the point-based updates that exist for POMDPs to one-sided partially observable stochastic games. The experimental evaluation on multiple graphs shows significant improvementsover approximate algorithms that operate on finite game trees.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JC - Počítačový hardware a software
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA15-23235S" target="_blank" >GA15-23235S: Abstrakce a extenzivní hry s nedokonalou pamětí</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Decision and Game Theory for Security
ISBN
978-3-319-47412-0
ISSN
0302-9743
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
20
Strana od-do
435-454
Název nakladatele
Springer
Místo vydání
Basel
Místo konání akce
New York
Datum konání akce
2. 11. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000389821200025