Temporally Coherent Adaptive Sampling for Imperfect Shadow Maps
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F13%3A00205879" target="_blank" >RIV/68407700:21230/13:00205879 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dcgi.felk.cvut.cz/home/bittner/publications/egsr2013_final.pdf" target="_blank" >http://dcgi.felk.cvut.cz/home/bittner/publications/egsr2013_final.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1111/cgf.12154" target="_blank" >10.1111/cgf.12154</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Temporally Coherent Adaptive Sampling for Imperfect Shadow Maps
Popis výsledku v původním jazyce
We propose a new adaptive algorithm for determining virtual point lights (VPL) in the scope of real-time instant radiosity methods, which use a limited number of VPLs. The proposed method is based on Metropolis-Hastings sampling and exhibits better temporal coherence of VPLs, which is particularly important for real-time applications dealing with dynamic scenes. We evaluate the properties of the proposed method in the context of the algorithm based on imperfect shadow maps and compare it with the commonly used inverse transform method. The results indicate that the proposed technique can significantly reduce the temporal flickering artifacts even for scenes with complex materials and textures. Further, we propose a novel splatting scheme for imperfectshadow maps using hardware tessellation. This scheme significantly improves the rendering performance particularly for complex and deformable scenes. We thoroughly analyze the performance of the proposed techniques on test scenes with det
Název v anglickém jazyce
Temporally Coherent Adaptive Sampling for Imperfect Shadow Maps
Popis výsledku anglicky
We propose a new adaptive algorithm for determining virtual point lights (VPL) in the scope of real-time instant radiosity methods, which use a limited number of VPLs. The proposed method is based on Metropolis-Hastings sampling and exhibits better temporal coherence of VPLs, which is particularly important for real-time applications dealing with dynamic scenes. We evaluate the properties of the proposed method in the context of the algorithm based on imperfect shadow maps and compare it with the commonly used inverse transform method. The results indicate that the proposed technique can significantly reduce the temporal flickering artifacts even for scenes with complex materials and textures. Further, we propose a novel splatting scheme for imperfectshadow maps using hardware tessellation. This scheme significantly improves the rendering performance particularly for complex and deformable scenes. We thoroughly analyze the performance of the proposed techniques on test scenes with det
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
COMPUTER GRAPHICS FORUM
ISSN
0167-7055
e-ISSN
—
Svazek periodika
32
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
87-96
Kód UT WoS článku
000321946800010
EID výsledku v databázi Scopus
—