Design of fire ventilation control in the Blanka Tunnel
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F14%3A00217928" target="_blank" >RIV/68407700:21230/14:00217928 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/68407700:21720/14:00217928
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Design of fire ventilation control in the Blanka Tunnel
Popis výsledku v původním jazyce
This paper presents a design of the PID controller of the longitudinal airflow velocity during fire situations in the Blanka tunnel, which is the most complex road tunnel in Central Europe. It is one of the largest underground structures in the Czech Republic with four tunnel junctions and with the total length of more than 5 km. The simplified one-dimensional mathematical model of the airflow based on the Bernoulli?s equations and continuity equations was used to design this PID controller for many ventilation sections of the tunnel. The designed control can be verified through simulations before opening of the tunnel. On the one hand, this approach discovers potential problems and errors, which can occur during the real operation. On the other hand,it can spare a lot of work and time during the controller tuning within the complex examinations. The Blanka tunnel will be open to traffic in May 2014 and the designed PID controller will be implemented in the real operation in Programma
Název v anglickém jazyce
Design of fire ventilation control in the Blanka Tunnel
Popis výsledku anglicky
This paper presents a design of the PID controller of the longitudinal airflow velocity during fire situations in the Blanka tunnel, which is the most complex road tunnel in Central Europe. It is one of the largest underground structures in the Czech Republic with four tunnel junctions and with the total length of more than 5 km. The simplified one-dimensional mathematical model of the airflow based on the Bernoulli?s equations and continuity equations was used to design this PID controller for many ventilation sections of the tunnel. The designed control can be verified through simulations before opening of the tunnel. On the one hand, this approach discovers potential problems and errors, which can occur during the real operation. On the other hand,it can spare a lot of work and time during the controller tuning within the complex examinations. The Blanka tunnel will be open to traffic in May 2014 and the designed PID controller will be implemented in the real operation in Programma
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
BC - Teorie a systémy řízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GC13-12726J" target="_blank" >GC13-12726J: Jednotný rámec pro multikriteriální identifikace, řízení a detekci chyb</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Zagreb Underground
ISBN
978-953-55728-8-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
200-212
Název nakladatele
HUBITG
Místo vydání
Záhřeb
Místo konání akce
Zagreb
Datum konání akce
27. 3. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—