Predicting Players Behavior in Games with Microtransactions
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F14%3A00218995" target="_blank" >RIV/68407700:21230/14:00218995 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://ebooks.iospress.nl/volumearticle/37212" target="_blank" >http://ebooks.iospress.nl/volumearticle/37212</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.3233/978-1-61499-421-3-230" target="_blank" >10.3233/978-1-61499-421-3-230</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Predicting Players Behavior in Games with Microtransactions
Popis výsledku v původním jazyce
This paper focuses on predicting player behaviour in two-player games with microtransactions. Typically the games are for free and companies generate their revenue by selling in-game goods. We show creation of a users behaviour model, which are then usedin a recommendation system increasing in-game goods purchases. We focus on learning techniques in a novel way, predicting the time of purchases rather than the most likely product to be purchased. The player model is based on in-game signals, such as players success, curiosity, social interactions etc. We had access to a Pool Live Tour game dataset made by Geewa. We report promising results in predicting the purchase events.
Název v anglickém jazyce
Predicting Players Behavior in Games with Microtransactions
Popis výsledku anglicky
This paper focuses on predicting player behaviour in two-player games with microtransactions. Typically the games are for free and companies generate their revenue by selling in-game goods. We show creation of a users behaviour model, which are then usedin a recommendation system increasing in-game goods purchases. We focus on learning techniques in a novel way, predicting the time of purchases rather than the most likely product to be purchased. The player model is based on in-game signals, such as players success, curiosity, social interactions etc. We had access to a Pool Live Tour game dataset made by Geewa. We report promising results in predicting the purchase events.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JC - Počítačový hardware a software
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Frontiers in Artificial Intelligence and Applications
ISBN
978-1-61499-420-6
ISSN
0922-6389
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
230-239
Název nakladatele
IOS Press
Místo vydání
Amsterdam
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
18. 8. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000350218400024