Predicting Time of Purchase in Games with Microtransactions
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F16%3A00301375" target="_blank" >RIV/68407700:21230/16:00301375 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Predicting Time of Purchase in Games with Microtransactions
Popis výsledku v původním jazyce
This paper focuses on predicting player behaviour in two-player games with microtransactions. Typically the games are for free and companies generate their revenue by selling in-game goods. We focus on modeling the recommendation system techniques in a novel way, predicting the time of purchases rather than the most likely product to be purchased. The player model is based on in-game signals, such as players success, curiosity, social interactions etc. We had access to a Pool Live Tour game dataset made by Geewa. We created a model based on regressing the time before purchase using machine learning. We report promising results in predicting the time of purchase events.
Název v anglickém jazyce
Predicting Time of Purchase in Games with Microtransactions
Popis výsledku anglicky
This paper focuses on predicting player behaviour in two-player games with microtransactions. Typically the games are for free and companies generate their revenue by selling in-game goods. We focus on modeling the recommendation system techniques in a novel way, predicting the time of purchases rather than the most likely product to be purchased. The player model is based on in-game signals, such as players success, curiosity, social interactions etc. We had access to a Pool Live Tour game dataset made by Geewa. We created a model based on regressing the time before purchase using machine learning. We report promising results in predicting the time of purchase events.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JC - Počítačový hardware a software
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 20th International Scientific Student Conferenece POSTER 2016
ISBN
978-80-01-05950-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
1-5
Název nakladatele
Czech Technical University in Prague
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
24. 5. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—