Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Harmonic instability of asymmetric bidirectional control of a vehicular platoon

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F14%3A00220925" target="_blank" >RIV/68407700:21230/14:00220925 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Harmonic instability of asymmetric bidirectional control of a vehicular platoon

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper deals with harmonic instability of asymmetric control of vehicular platoons. The considered platoons are composed of identical linear models of arbitrary order but there must be at least two integrators in the open loop. Each vehicle only responds to the movement of its immediate neighbors?the predecessor and the follower?and these two couplings are nonidentical. We show that for arbitrary asymmetry of intervehicular coupling, there is an exponential growth of the peak in the platoon?s magnitude frequency responses as the number of vehicles grows?a phenomenon called harmonic instability in the literature. Whereas it has been already shown for some particular cases that the beneficial effects of having the Laplacian eigenvalues lower-boundedby a nonzero constant come at the cost of harmonic instability, here we generalize this result to any linear controllers.

  • Název v anglickém jazyce

    Harmonic instability of asymmetric bidirectional control of a vehicular platoon

  • Popis výsledku anglicky

    This paper deals with harmonic instability of asymmetric control of vehicular platoons. The considered platoons are composed of identical linear models of arbitrary order but there must be at least two integrators in the open loop. Each vehicle only responds to the movement of its immediate neighbors?the predecessor and the follower?and these two couplings are nonidentical. We show that for arbitrary asymmetry of intervehicular coupling, there is an exponential growth of the peak in the platoon?s magnitude frequency responses as the number of vehicles grows?a phenomenon called harmonic instability in the literature. Whereas it has been already shown for some particular cases that the beneficial effects of having the Laplacian eigenvalues lower-boundedby a nonzero constant come at the cost of harmonic instability, here we generalize this result to any linear controllers.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    BC - Teorie a systémy řízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 2014 American Control Conference

  • ISBN

    978-1-4799-3272-6

  • ISSN

    0743-1619

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    5396-5401

  • Název nakladatele

    IEEE

  • Místo vydání

    Piscataway

  • Místo konání akce

    Portland

  • Datum konání akce

    4. 6. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku