Harmonic instability of asymmetric bidirectional control of a vehicular platoon
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F14%3A00220925" target="_blank" >RIV/68407700:21230/14:00220925 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Harmonic instability of asymmetric bidirectional control of a vehicular platoon
Popis výsledku v původním jazyce
This paper deals with harmonic instability of asymmetric control of vehicular platoons. The considered platoons are composed of identical linear models of arbitrary order but there must be at least two integrators in the open loop. Each vehicle only responds to the movement of its immediate neighbors?the predecessor and the follower?and these two couplings are nonidentical. We show that for arbitrary asymmetry of intervehicular coupling, there is an exponential growth of the peak in the platoon?s magnitude frequency responses as the number of vehicles grows?a phenomenon called harmonic instability in the literature. Whereas it has been already shown for some particular cases that the beneficial effects of having the Laplacian eigenvalues lower-boundedby a nonzero constant come at the cost of harmonic instability, here we generalize this result to any linear controllers.
Název v anglickém jazyce
Harmonic instability of asymmetric bidirectional control of a vehicular platoon
Popis výsledku anglicky
This paper deals with harmonic instability of asymmetric control of vehicular platoons. The considered platoons are composed of identical linear models of arbitrary order but there must be at least two integrators in the open loop. Each vehicle only responds to the movement of its immediate neighbors?the predecessor and the follower?and these two couplings are nonidentical. We show that for arbitrary asymmetry of intervehicular coupling, there is an exponential growth of the peak in the platoon?s magnitude frequency responses as the number of vehicles grows?a phenomenon called harmonic instability in the literature. Whereas it has been already shown for some particular cases that the beneficial effects of having the Laplacian eigenvalues lower-boundedby a nonzero constant come at the cost of harmonic instability, here we generalize this result to any linear controllers.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
BC - Teorie a systémy řízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 2014 American Control Conference
ISBN
978-1-4799-3272-6
ISSN
0743-1619
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
5396-5401
Název nakladatele
IEEE
Místo vydání
Piscataway
Místo konání akce
Portland
Datum konání akce
4. 6. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—