Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Nonzero Bound on Fiedler Eigenvalue Causes Exponential Growth of H-Infinity Norm of Vehicular Platoon

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F15%3A00231632" target="_blank" >RIV/68407700:21230/15:00231632 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/TAC.2014.2366980" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/TAC.2014.2366980</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/TAC.2014.2366980" target="_blank" >10.1109/TAC.2014.2366980</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Nonzero Bound on Fiedler Eigenvalue Causes Exponential Growth of H-Infinity Norm of Vehicular Platoon

  • Popis výsledku v původním jazyce

    We consider platoons composed of identical vehicles and controlled in a distributed way, that is, each vehicle has its own onboard controller. The regulation errors in spacing to the immediately preceeding and following vehicles are weighted differentlyby the onboard controller, which thus implements an asymmetric bidirectional control scheme. The weights can vary along the platoon. We prove that such platoons have a nonzero uniform bound on the second smallest eigenvalue of the graph Laplacian matrix?the Fiedler eigenvalue. Furthermore, it is shown that existence of this bound always signals undesirable scaling properties of the platoon. Namely, the H-infinity norm of the transfer function of the platoon grows exponentially with the number of vehicles regardless of the controllers used. Hence the benefits of a uniform gap in the spectrum of a Laplacian with an asymetric distributed controller are paid for by poor scaling as the number of vehicles grows.

  • Název v anglickém jazyce

    Nonzero Bound on Fiedler Eigenvalue Causes Exponential Growth of H-Infinity Norm of Vehicular Platoon

  • Popis výsledku anglicky

    We consider platoons composed of identical vehicles and controlled in a distributed way, that is, each vehicle has its own onboard controller. The regulation errors in spacing to the immediately preceeding and following vehicles are weighted differentlyby the onboard controller, which thus implements an asymmetric bidirectional control scheme. The weights can vary along the platoon. We prove that such platoons have a nonzero uniform bound on the second smallest eigenvalue of the graph Laplacian matrix?the Fiedler eigenvalue. Furthermore, it is shown that existence of this bound always signals undesirable scaling properties of the platoon. Namely, the H-infinity norm of the transfer function of the platoon grows exponentially with the number of vehicles regardless of the controllers used. Hence the benefits of a uniform gap in the spectrum of a Laplacian with an asymetric distributed controller are paid for by poor scaling as the number of vehicles grows.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    BC - Teorie a systémy řízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    IEEE Transactions on Automatic Control

  • ISSN

    0018-9286

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    60

  • Číslo periodika v rámci svazku

    8

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    2248-2253

  • Kód UT WoS článku

    000358642500026

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-84938374791