Nonzero Bound on Fiedler Eigenvalue Causes Exponential Growth of H-Infinity Norm of Vehicular Platoon
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F15%3A00231632" target="_blank" >RIV/68407700:21230/15:00231632 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/TAC.2014.2366980" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/TAC.2014.2366980</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/TAC.2014.2366980" target="_blank" >10.1109/TAC.2014.2366980</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Nonzero Bound on Fiedler Eigenvalue Causes Exponential Growth of H-Infinity Norm of Vehicular Platoon
Popis výsledku v původním jazyce
We consider platoons composed of identical vehicles and controlled in a distributed way, that is, each vehicle has its own onboard controller. The regulation errors in spacing to the immediately preceeding and following vehicles are weighted differentlyby the onboard controller, which thus implements an asymmetric bidirectional control scheme. The weights can vary along the platoon. We prove that such platoons have a nonzero uniform bound on the second smallest eigenvalue of the graph Laplacian matrix?the Fiedler eigenvalue. Furthermore, it is shown that existence of this bound always signals undesirable scaling properties of the platoon. Namely, the H-infinity norm of the transfer function of the platoon grows exponentially with the number of vehicles regardless of the controllers used. Hence the benefits of a uniform gap in the spectrum of a Laplacian with an asymetric distributed controller are paid for by poor scaling as the number of vehicles grows.
Název v anglickém jazyce
Nonzero Bound on Fiedler Eigenvalue Causes Exponential Growth of H-Infinity Norm of Vehicular Platoon
Popis výsledku anglicky
We consider platoons composed of identical vehicles and controlled in a distributed way, that is, each vehicle has its own onboard controller. The regulation errors in spacing to the immediately preceeding and following vehicles are weighted differentlyby the onboard controller, which thus implements an asymmetric bidirectional control scheme. The weights can vary along the platoon. We prove that such platoons have a nonzero uniform bound on the second smallest eigenvalue of the graph Laplacian matrix?the Fiedler eigenvalue. Furthermore, it is shown that existence of this bound always signals undesirable scaling properties of the platoon. Namely, the H-infinity norm of the transfer function of the platoon grows exponentially with the number of vehicles regardless of the controllers used. Hence the benefits of a uniform gap in the spectrum of a Laplacian with an asymetric distributed controller are paid for by poor scaling as the number of vehicles grows.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
BC - Teorie a systémy řízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
IEEE Transactions on Automatic Control
ISSN
0018-9286
e-ISSN
—
Svazek periodika
60
Číslo periodika v rámci svazku
8
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
2248-2253
Kód UT WoS článku
000358642500026
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-84938374791