Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Optimal distributed control with application to asymmetric vehicle platoons

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F16%3A00303994" target="_blank" >RIV/68407700:21230/16:00303994 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/CDC.2016.7798927" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/CDC.2016.7798927</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/CDC.2016.7798927" target="_blank" >10.1109/CDC.2016.7798927</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Optimal distributed control with application to asymmetric vehicle platoons

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper considers a distributed system of identical agents with arbitrary LTI models. A method for distributed state-feedback design is provided. The proposed solution consists of two steps: first a single-agent controller is derived and then, based on the network topology, the gain of this controller is adjusted. LQ optimality of this controller is proved provided that the Laplacian has only real eigenvalues and is non-defective. The result is subsequently used to design a controller for asymmetric vehicle platoon. We show that the same controller with a fixed gain is the optimal controller for any number of vehicles in the platoon. However, the performance of the optimal controller is still subject to inherent limitations given by the network topology. In some cases, even exponential scaling in the number of vehicles must occur for any controller.

  • Název v anglickém jazyce

    Optimal distributed control with application to asymmetric vehicle platoons

  • Popis výsledku anglicky

    This paper considers a distributed system of identical agents with arbitrary LTI models. A method for distributed state-feedback design is provided. The proposed solution consists of two steps: first a single-agent controller is derived and then, based on the network topology, the gain of this controller is adjusted. LQ optimality of this controller is proved provided that the Laplacian has only real eigenvalues and is non-defective. The result is subsequently used to design a controller for asymmetric vehicle platoon. We show that the same controller with a fixed gain is the optimal controller for any number of vehicles in the platoon. However, the performance of the optimal controller is still subject to inherent limitations given by the network topology. In some cases, even exponential scaling in the number of vehicles must occur for any controller.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20205 - Automation and control systems

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA16-19526S" target="_blank" >GA16-19526S: Certifikace zákonů řízení pro budoucí dopravní systémy pomocí semidefinitního programování</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the IEEE 55th Conference on Decision and Control (CDC)

  • ISBN

    978-1-5090-1837-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    4340-4345

  • Název nakladatele

    IEEE

  • Místo vydání

    Piscataway, NJ

  • Místo konání akce

    Las Vegas

  • Datum konání akce

    12. 12. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000400048104085