Optimal distributed control with application to asymmetric vehicle platoons
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F16%3A00303994" target="_blank" >RIV/68407700:21230/16:00303994 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/CDC.2016.7798927" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/CDC.2016.7798927</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/CDC.2016.7798927" target="_blank" >10.1109/CDC.2016.7798927</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Optimal distributed control with application to asymmetric vehicle platoons
Popis výsledku v původním jazyce
This paper considers a distributed system of identical agents with arbitrary LTI models. A method for distributed state-feedback design is provided. The proposed solution consists of two steps: first a single-agent controller is derived and then, based on the network topology, the gain of this controller is adjusted. LQ optimality of this controller is proved provided that the Laplacian has only real eigenvalues and is non-defective. The result is subsequently used to design a controller for asymmetric vehicle platoon. We show that the same controller with a fixed gain is the optimal controller for any number of vehicles in the platoon. However, the performance of the optimal controller is still subject to inherent limitations given by the network topology. In some cases, even exponential scaling in the number of vehicles must occur for any controller.
Název v anglickém jazyce
Optimal distributed control with application to asymmetric vehicle platoons
Popis výsledku anglicky
This paper considers a distributed system of identical agents with arbitrary LTI models. A method for distributed state-feedback design is provided. The proposed solution consists of two steps: first a single-agent controller is derived and then, based on the network topology, the gain of this controller is adjusted. LQ optimality of this controller is proved provided that the Laplacian has only real eigenvalues and is non-defective. The result is subsequently used to design a controller for asymmetric vehicle platoon. We show that the same controller with a fixed gain is the optimal controller for any number of vehicles in the platoon. However, the performance of the optimal controller is still subject to inherent limitations given by the network topology. In some cases, even exponential scaling in the number of vehicles must occur for any controller.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20205 - Automation and control systems
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA16-19526S" target="_blank" >GA16-19526S: Certifikace zákonů řízení pro budoucí dopravní systémy pomocí semidefinitního programování</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the IEEE 55th Conference on Decision and Control (CDC)
ISBN
978-1-5090-1837-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
4340-4345
Název nakladatele
IEEE
Místo vydání
Piscataway, NJ
Místo konání akce
Las Vegas
Datum konání akce
12. 12. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000400048104085