Efficient Fine-Grained Analysis of Urban Transport Accessibility
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F15%3A00237830" target="_blank" >RIV/68407700:21230/15:00237830 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://ieeexplore.ieee.org/xpl/abstractKeywords.jsp?arnumber=7181567&tag=1" target="_blank" >http://ieeexplore.ieee.org/xpl/abstractKeywords.jsp?arnumber=7181567&tag=1</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/SCSP.2015.7181567" target="_blank" >10.1109/SCSP.2015.7181567</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Efficient Fine-Grained Analysis of Urban Transport Accessibility
Popis výsledku v původním jazyce
We describe a novel computationally efficient method for the fine-grained analysis of accessibility in multimodal (urban) transport systems. In contrast to existing work, we use a full-detail representation of the transport system, including exact timetables and complete maps of road, footpath and cycleway networks, which enables more accurate accessibility assessment. Compared to existing work, our approach also calculates a wider range of location- and time-dependent transport accessibility metrics, including service frequency and the number of transfers for public transport and physical effort and elevation gain for cycling. Because it employs efficient single-origin multiple-destination shortest-path graph search techniques, our method is also faster than existing approaches relying on point-to-point search algorithms. We demonstrate our method on the city of Prague, showing the interactive frontend for location accessibility analysis as well as the application of our algorithms fo
Název v anglickém jazyce
Efficient Fine-Grained Analysis of Urban Transport Accessibility
Popis výsledku anglicky
We describe a novel computationally efficient method for the fine-grained analysis of accessibility in multimodal (urban) transport systems. In contrast to existing work, we use a full-detail representation of the transport system, including exact timetables and complete maps of road, footpath and cycleway networks, which enables more accurate accessibility assessment. Compared to existing work, our approach also calculates a wider range of location- and time-dependent transport accessibility metrics, including service frequency and the number of transfers for public transport and physical effort and elevation gain for cycling. Because it employs efficient single-origin multiple-destination shortest-path graph search techniques, our method is also faster than existing approaches relying on point-to-point search algorithms. We demonstrate our method on the city of Prague, showing the interactive frontend for location accessibility analysis as well as the application of our algorithms fo
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JC - Počítačový hardware a software
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TE01020155" target="_blank" >TE01020155: Centrum pro rozvoj dopravních systémů</a><br>
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
2015 Smart Cities Symposium Prague (SCSP)
ISBN
978-1-4673-6727-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
1-5
Název nakladatele
IEEE Press
Místo vydání
New York
Místo konání akce
Prague
Datum konání akce
24. 6. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—