Transients of platoons with asymmetric and different Laplacians
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F16%3A00300663" target="_blank" >RIV/68407700:21230/16:00300663 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0167691116000426" target="_blank" >http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0167691116000426</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sysconle.2016.02.013" target="_blank" >10.1016/j.sysconle.2016.02.013</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Transients of platoons with asymmetric and different Laplacians
Popis výsledku v původním jazyce
We consider an asymmetric control of platoons of identical vehicles with nearest-neighbor interaction. Recent results show that if the vehicle uses different asymmetries for position and velocity errors, the platoon has a short transient and low overshoots. In this paper we investigate the properties of vehicles with friction. To achieve consensus, an integral part is added to the controller, making the vehicle a third-order system. We show that the parameters can be chosen so that the platoon behaves as a wave equation with different wave velocities. Simulations suggest that our system has a better performance than other nearest-neighbor scenarios. Moreover, an optimization-based procedure is used to find the controller properties.
Název v anglickém jazyce
Transients of platoons with asymmetric and different Laplacians
Popis výsledku anglicky
We consider an asymmetric control of platoons of identical vehicles with nearest-neighbor interaction. Recent results show that if the vehicle uses different asymmetries for position and velocity errors, the platoon has a short transient and low overshoots. In this paper we investigate the properties of vehicles with friction. To achieve consensus, an integral part is added to the controller, making the vehicle a third-order system. We show that the parameters can be chosen so that the platoon behaves as a wave equation with different wave velocities. Simulations suggest that our system has a better performance than other nearest-neighbor scenarios. Moreover, an optimization-based procedure is used to find the controller properties.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
BC - Teorie a systémy řízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA13-06894S" target="_blank" >GA13-06894S: Semidefinitní programování pro polynomiální problémy optimálního řízení</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Systems & Control Letters
ISSN
0167-6911
e-ISSN
—
Svazek periodika
91
Číslo periodika v rámci svazku
May
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
28-35
Kód UT WoS článku
000375630000005
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-84960867066