Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Extended Morton Codes for High Performance Bounding Volume Hierarchy Construction

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F17%3A00314743" target="_blank" >RIV/68407700:21230/17:00314743 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://dl.acm.org/citation.cfm?id=3105782" target="_blank" >https://dl.acm.org/citation.cfm?id=3105782</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1145/3105762.3105782" target="_blank" >10.1145/3105762.3105782</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Extended Morton Codes for High Performance Bounding Volume Hierarchy Construction

  • Popis výsledku v původním jazyce

    We propose an extension to the Morton codes used for spatial sorting of scene primitives. The extended Morton codes increase the coherency of the clusters resulting from the object sorting and work better for non-uniform distribution of scene primitives. In particular, our codes are enhanced by encoding the size of the objects, applying adaptive ordering of the code bits, and using variable bit counts for diferent dimensions. We use these codes for constructing Bounding Volume Hierarchies (BVH) and show that the extended Morton code leads to higher quality BVH, particularly for the fastest available BVH build algorithms that heavily rely on spatial coherence of Morton code sorting. In turn, our method allows to achieve up to 54% improvement in the BVH quality especially for scenes with a non-uniform spatial extent and varying object sizes. Our method is easy to implement into any Morton code based build algorithm as it involves only a modifcation of the Morton code computation step.

  • Název v anglickém jazyce

    Extended Morton Codes for High Performance Bounding Volume Hierarchy Construction

  • Popis výsledku anglicky

    We propose an extension to the Morton codes used for spatial sorting of scene primitives. The extended Morton codes increase the coherency of the clusters resulting from the object sorting and work better for non-uniform distribution of scene primitives. In particular, our codes are enhanced by encoding the size of the objects, applying adaptive ordering of the code bits, and using variable bit counts for diferent dimensions. We use these codes for constructing Bounding Volume Hierarchies (BVH) and show that the extended Morton code leads to higher quality BVH, particularly for the fastest available BVH build algorithms that heavily rely on spatial coherence of Morton code sorting. In turn, our method allows to achieve up to 54% improvement in the BVH quality especially for scenes with a non-uniform spatial extent and varying object sizes. Our method is easy to implement into any Morton code based build algorithm as it involves only a modifcation of the Morton code computation step.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů