Any-Time Trajectory Planning for Safe Emergency Landing
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F18%3A00328390" target="_blank" >RIV/68407700:21230/18:00328390 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://ieeexplore.ieee.org/stamp/stamp.jsp?tp=&arnumber=8594225" target="_blank" >https://ieeexplore.ieee.org/stamp/stamp.jsp?tp=&arnumber=8594225</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/IROS.2018.8594225" target="_blank" >10.1109/IROS.2018.8594225</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Any-Time Trajectory Planning for Safe Emergency Landing
Popis výsledku v původním jazyce
Loss of thrust is a critical situation for human pilots of fixed-wing aircraft which force them to select a landing site in the nearby range and perform an emergency landing. The time for the landing site selection is limited by the actual altitude of the aircraft, and it may be fatal if the correct decision is not chosen fast enough. Therefore, we propose a novel RRT* -based planning algorithm for finding the safest emergency landing trajectory towards a given set of possible landing sites. Multiple landing sites are evaluated simultaneously during the flight even before any mechanical issue occurs, and the roadmap of possible landing trajectories is updated permanently. Thus, the proposed algorithm has the any-time property and provides the best emergency landing trajectory almost instantly.
Název v anglickém jazyce
Any-Time Trajectory Planning for Safe Emergency Landing
Popis výsledku anglicky
Loss of thrust is a critical situation for human pilots of fixed-wing aircraft which force them to select a landing site in the nearby range and perform an emergency landing. The time for the landing site selection is limited by the actual altitude of the aircraft, and it may be fatal if the correct decision is not chosen fast enough. Therefore, we propose a novel RRT* -based planning algorithm for finding the safest emergency landing trajectory towards a given set of possible landing sites. Multiple landing sites are evaluated simultaneously during the flight even before any mechanical issue occurs, and the roadmap of possible landing trajectories is updated permanently. Thus, the proposed algorithm has the any-time property and provides the best emergency landing trajectory almost instantly.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA16-24206S" target="_blank" >GA16-24206S: Metody informatického plánování cest pro neholonomní mobilní roboty v úlohách monitorování a dohledu</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
2018 IEEE/RSJ International Conference on Intelligent Robots and Systems (IROS)
ISBN
978-1-5386-8094-0
ISSN
2153-0858
e-ISSN
2153-0866
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
5691-5696
Název nakladatele
IEEE Press
Místo vydání
New York
Místo konání akce
Madrid
Datum konání akce
1. 10. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000458872705030