Teaching comprehension of mathematical language-a case for discrete approach
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F19%3A00338239" target="_blank" >RIV/68407700:21230/19:00338239 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.1093/teamat/hrz003" target="_blank" >https://doi.org/10.1093/teamat/hrz003</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1093/teamat/hrz003" target="_blank" >10.1093/teamat/hrz003</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Teaching comprehension of mathematical language-a case for discrete approach
Popis výsledku v původním jazyce
Arguably the largest obstacle freshmen face in their mathematics courses is their unfamiliarity with the language of mathematics. Addressing this problem right at the start seems like a sensible strategy, as comprehension of mathematical communication helps students in all mathematics courses they will take. In this paper we discuss general strategies that can be used when addressing the competency in understanding and speaking the language of mathematics. In particular we focus on benefits of teaching students to prove statements and difficulties related to such endeavour. We introduce discrete mathematics as a particularly suitable course for such activity. Then we look closer at practical experiences we had when teaching comprehension of mathematical language and proofs in discrete mathematics courses.
Název v anglickém jazyce
Teaching comprehension of mathematical language-a case for discrete approach
Popis výsledku anglicky
Arguably the largest obstacle freshmen face in their mathematics courses is their unfamiliarity with the language of mathematics. Addressing this problem right at the start seems like a sensible strategy, as comprehension of mathematical communication helps students in all mathematics courses they will take. In this paper we discuss general strategies that can be used when addressing the competency in understanding and speaking the language of mathematics. In particular we focus on benefits of teaching students to prove statements and difficulties related to such endeavour. We introduce discrete mathematics as a particularly suitable course for such activity. Then we look closer at practical experiences we had when teaching comprehension of mathematical language and proofs in discrete mathematics courses.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
10101 - Pure mathematics
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Teaching mathematics and its applications
ISSN
0268-3679
e-ISSN
1471-6976
Svazek periodika
38
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
123-134
Kód UT WoS článku
000493060100002
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85074101050