Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Teaching comprehension of mathematical language-a case for discrete approach

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F19%3A00338239" target="_blank" >RIV/68407700:21230/19:00338239 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1093/teamat/hrz003" target="_blank" >https://doi.org/10.1093/teamat/hrz003</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1093/teamat/hrz003" target="_blank" >10.1093/teamat/hrz003</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Teaching comprehension of mathematical language-a case for discrete approach

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Arguably the largest obstacle freshmen face in their mathematics courses is their unfamiliarity with the language of mathematics. Addressing this problem right at the start seems like a sensible strategy, as comprehension of mathematical communication helps students in all mathematics courses they will take. In this paper we discuss general strategies that can be used when addressing the competency in understanding and speaking the language of mathematics. In particular we focus on benefits of teaching students to prove statements and difficulties related to such endeavour. We introduce discrete mathematics as a particularly suitable course for such activity. Then we look closer at practical experiences we had when teaching comprehension of mathematical language and proofs in discrete mathematics courses.

  • Název v anglickém jazyce

    Teaching comprehension of mathematical language-a case for discrete approach

  • Popis výsledku anglicky

    Arguably the largest obstacle freshmen face in their mathematics courses is their unfamiliarity with the language of mathematics. Addressing this problem right at the start seems like a sensible strategy, as comprehension of mathematical communication helps students in all mathematics courses they will take. In this paper we discuss general strategies that can be used when addressing the competency in understanding and speaking the language of mathematics. In particular we focus on benefits of teaching students to prove statements and difficulties related to such endeavour. We introduce discrete mathematics as a particularly suitable course for such activity. Then we look closer at practical experiences we had when teaching comprehension of mathematical language and proofs in discrete mathematics courses.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10101 - Pure mathematics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Teaching mathematics and its applications

  • ISSN

    0268-3679

  • e-ISSN

    1471-6976

  • Svazek periodika

    38

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    123-134

  • Kód UT WoS článku

    000493060100002

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85074101050