Driving Envelope Definition and Envelope Protection Using Model Predictive Control
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F20%3A00343758" target="_blank" >RIV/68407700:21230/20:00343758 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.23919/ACC45564.2020.9147211" target="_blank" >https://doi.org/10.23919/ACC45564.2020.9147211</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.23919/ACC45564.2020.9147211" target="_blank" >10.23919/ACC45564.2020.9147211</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Driving Envelope Definition and Envelope Protection Using Model Predictive Control
Popis výsledku v původním jazyce
Drive-by-wire technology opens a possibility to help the driver to drive a vehicle safely with support made by electronic control units. This paper presents an approach for defining a Driving Envelope that excludes any not welldefined vehicle states both for longitudinal and lateral dynamics. The second contribution is the design of a Model Predictive Controller for envelope protection that prevents critical situations such as the spinning of the vehicle, blocking of a wheel, and loss of the wheel traction. Validation results demonstrating the performance of the approach are obtained from a fixedsimulator with implemented high-fidelity twin-track model.
Název v anglickém jazyce
Driving Envelope Definition and Envelope Protection Using Model Predictive Control
Popis výsledku anglicky
Drive-by-wire technology opens a possibility to help the driver to drive a vehicle safely with support made by electronic control units. This paper presents an approach for defining a Driving Envelope that excludes any not welldefined vehicle states both for longitudinal and lateral dynamics. The second contribution is the design of a Model Predictive Controller for envelope protection that prevents critical situations such as the spinning of the vehicle, blocking of a wheel, and loss of the wheel traction. Validation results demonstrating the performance of the approach are obtained from a fixedsimulator with implemented high-fidelity twin-track model.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20205 - Automation and control systems
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of 2020 American Control Conference
ISBN
978-1-5386-8266-1
ISSN
0743-1619
e-ISSN
2378-5861
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
4875-4880
Název nakladatele
IEEE
Místo vydání
Anchorage, Alaska
Místo konání akce
Denver
Datum konání akce
1. 7. 2020
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000618079804123